Nike Janoski
72 árucikkStílusos gördeszkás cipő, amely megtestesíti névadójának karakterét.
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ SE
- "City of Cinema"
- Ft41.006,04
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ ‘Electric Pack’
- "Safari"
- Ft41.006,04
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Summit White"
- Ft34.854,52
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Black & White"
- Ft34.854,52
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Summit White & Black"
- Ft38.955,53
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Black & White"
- Ft38.955,53
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ Premium
- "City of Style"
- Ft41.006,04
- Nike
- SB Stefan Janoski
- "Burgundy Crush"
- Ft28.702,99
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Camo"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Alabaster & Chili Red"
- Nike
- SB Janoski+
- "Lilac & Medium Soft Pink"
- Nike
- Janoski SB Zoom Stefan Janoski
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM Premium
- "Cashmere"
- Nike
- SB Stefan Janoski Canvas OG x Wacko Maria
- "Leopard"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Sashiko Pack"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip RM x Leo Baker
- "Orange Label"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip RM x Matriz
- "Porte Alegre Plaza"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM x Violent Femmes
- "White & Yellow"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Obsidian"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Triple White"
- Nike
- Janoski G
- "White Gum"
- Nike
- Janoski G
- "Black Gum"
- Nike
- SB Air Max Stefan Janoski 2 Moc
- "Black & Pale Ivory"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Knicks"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip
- "Lakers"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip Mid RM
- "Black & Pale Ivory"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Dusty Peach"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Premium
- "Bronze"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Watermelon"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM Premium
- "Floral"
- Nike
- SB Air Max Stefan Janoski 2
- "White & Black"
- Nike
- SB Air Max Janoski 2
- "White Gum"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Vivid Purple & Laser Blue"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Light Armory Blue & Vivid Purple"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Lucid Green & Obsidian"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Summit White & Court Blue"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Triple Black"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Mid Crafted
- "Black"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Stefan Janoski Max
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Cobra"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski x Wacko Maria
- "Leopard"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski OG
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip
- "Black & White"
- Nike
- SB Stefan Janoski Max QS
- "Mosaic"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Elite
- "Cork"
SB Janoski
Stefan Janoski meglepően laza stílusban korcsolyázik, és olyan könnyed kecsességgel hajtja végre a merész trükköket, hogy azok különösen lenyűgözőek. Ez csodálatot és tiszteletet váltott ki belőle a korcsolyázó közösségen belül. Mindeközben a magánéletében egy kreatív lelkületű ember, aki gyermekkora óta szereti a művészetet. A mai napig számos művészi hobbit tart fenn, mint például az írás, a zenélés, a szobrászat és a festészet. A húszas évek végén a korcsolyázás iránti szeretetének és ennek a veleszületett kreatív energiának a kombinációja egy figyelemre méltó cipőt eredményezett: az ünnepelt Nike Janoski-t.
A Kaliforniában nevelkedett Janoski 2002-ben csatlakozott a Nike-hoz, hogy a gördeszkások szakértő tanácsaival létrehozza a Nike SB nevű gördeszkás részlegét. Idővel a márka rájött, hogy Janoski tehetséges, szenvedélyes művész, akinek konkrét elképzelései vannak arról, hogy mit szeretne egy gördeszkás cipőtől, és rendíthetetlen, közvetlen hozzáállása van a munkájához. Egyszóval megtalálták a tökéletes embert a következő gördeszkás modelljük megtervezéséhez. Így kezdődött a Nike gördeszkás részlegének irányát megváltoztató, történelmi jelentőségű együttműködés.
Abban az időben Janoski nem volt oda a legtöbb gördeszkás cipőért, így amikor a Nike bemutatott neki egy lehetséges tervet, azt mind a stílus, mind a használhatóság alapján elutasította. Elhatározta, hogy saját vázlatokat készít, felhasználva az egész élete során kifejlesztett művészi képességeit. Fiatalon olyan gördeszkás környezetben nőtt fel, ahol olyan cipőket is befogadtak, amelyek nem a sporthoz készültek, de történetesen jól alkalmazkodtak hozzá. A 90-es évek során a Nike új kosárlabda-designokat adott ki vastagabb talppal, amelyek nem nyújtották a deszkához való kötődés érzését, amit oly sok gördeszkás értékelt a korábbi modellekben, így kevésbé voltak népszerűek a szcénán belül.
Janoski vissza akarta hozni a vékonyabb talpat, és el akarta kerülni a szerinte sok akkori dizájnt sújtó túlpárnázottságot, hogy olyan cipőt hozzon létre, amely megfelel a közösség igényeinek. Elkezdett kézzel rajzolt képeket készíteni a tökéletes gördeszkás cipőjéről, és miután a Nike vezető kreatív igazgatójával, James Arizumival és Kevin Imamurával, a Nike Footwear munkatársával együttműködve Janoski pontosan megtalálta, amit akart. A terv egy minimalista sziluettet mutatott, amely teljesen másképp nézett ki, mint a Nike által gyártott többi cipő. Nagyon különleges követelményei voltak: nem szabadott felesleges elemeket tartalmaznia, és csak minimális anyagot kellett használni. Lapos lábfejet kért, extra párnázás nélküli nyelvet és papírvékony talpbetétet, hogy érezze a deszkát a lába alatt.
Janoski számára ezek alapvető szempontok voltak a tervezésben, de minimalista megközelítése némileg távol állt a Nike akkori céljától, hogy minden új modellel izgalmas technológiai fejlődést mutasson be. A Nike valami hi-techre számított, mint a többi sportolói együttműködésükben, nem pedig egy olyan minimál dizájnra, amely egy letűnt korszakot idéz. Janoskit azonban nem lehetett elriasztani. Számára a Nike olyan márka volt, amely képes volt szakítani a konvenciókkal. Pontosan tudta, hogy milyen legyen a cipő, és nem aggódott, hogy elveszíti az üzletet. Végső soron a korcsolyázás iránti szenvedélye miatt tervezte, nem pedig a hírnév vagy az elismerés miatt. Ha már saját aláírt cipője lesz, akkor annak olyannak kell lennie, amit szeretett, különben semmi értelme nem lett volna csinálni. Ez a megközelítés lehetővé tette számára, hogy megingás nélkül állja a sarat, és végül a márka beleegyezett a javaslataiba. Az egyetlen kompromisszum, amit Janoski kötött, az volt, hogy engedélyezte a swoosh felirat elhelyezését a cipő felsőrészén, mivel Arizumival egyetértett abban, hogy jó ötlet volt hangsúlyozni, hogy ez egy Nike-design, mivel annyira nem hasonlít az összes többi cipőjükre.
Miután megállapodtak a tervben, a prototípust elküldték a gyárba gyártásra. Annyira lecsupaszított volt, hogy a Nike-nak eleinte azt mondták, hogy nem lehet legyártani, mivel túl alacsonyan van a talajhoz képest ahhoz, hogy legálisan lehessen gyártani. A Nike Janoski egyszerű, de szokatlan dizájnjába vetett bizalmuknak köszönhetően a Nike aláírt egy sor mentességet, amely lehetővé tette a cipő elkészítését - ezt a döntést a következő években biztosan nem bánták meg.
Amikor a Nike SB Zoom Janoski 2009-ben a boltok polcaira került, egyszerűen csak "Janoski" néven ismerték. A gördeszkásnak a sportág iránti szeretete sütött át a praktikumán, ahogyan a társai igényeinek megértése is. Visszafogott stílusa, párnázatának hiánya és sokoldalúsága hatalmas népszerűségre tett szert, így nem kellett sokáig várni arra, hogy a növekvő keresletnek megfelelően újabbakat rendeljenek belőle. A gördeszkás közösségen belül a siker kulcsa a gördeszkára jellemző kialakítás volt. A minimalista esztétikának megfelelően a cipő nagyon kevés technológiát tartalmazott a vulkanizált gumitalpon kívül, amely egy évtizedek óta létező alkatrész volt. Bár ez volt az első alkalom, hogy egy Nike SB cipőhöz adták hozzá, egy gördeszkás számára teljesen logikus volt az ilyen típusú talp használata, mivel kiváló tapadást biztosított, és azt az érzést keltette, hogy szinte semmi sem választja el a versenyzőt a deszkától. Emellett meglepően tartós és könnyen betörhető volt, így szinte a dobozból kivéve azonnal készen állt a korcsolyázásra.
Amellett, hogy sok deszkás figyelmét felkeltette, a modell a deszkás körökön kívül is népszerűvé vált. A dizájnba beledolgozott egyszerűség volt a legnagyobb erőssége, mivel elég sokoldalú volt ahhoz, hogy széles körben vonzó legyen. Emellett könnyű volt gyártani, így sokkal megfizethetőbb és elérhetőbb volt, mint sok más modell. Maga Janoski is nagy rajongója volt a cipőnek. Vékony nyelvével, hosszú, lapos lábujjával és ultravékony talpával pontosan az volt, amit remélt. Sőt, annyira beleszeretett, hogy az eredeti párban, amit a Nike adott neki, addig korcsolyázott, amíg túlságosan el nem kopott ahhoz, hogy használni tudja.
2009 óta a Janoski számos változata jelent meg, és a Nike az újabb változatokba néhány hi-tech újítást is beépített. Kapott egy Air Max átalakítást, amely az egyik legnépszerűbb Nike SB kiadás lett, Zoom technológiát is kapott, és számos együttműködésben szerepelt. A tízéves évforduló megünneplésére egy Remastered Collection jelent meg négy különböző stílusban: slip-on, tépőzáras, low-top fűzős és mid-top fűzős, ami ismét megmutatta sokoldalúságát. Janoski még arra is rábeszélte a Nike-t, hogy adjon ki néhány RM dizájnt swoosh nélkül, így végre megkapta a végső minimalista gördeszkás cipőt, amire mindig is vágyott.
A Janoski egyszerű dizájnja túllépett a korábbi gördeszkás modelleken, és a Nike egyik legkelendőbb gördeszkás sziluettjévé vált. Rengetegféle Nike modellel kombinálták, és életében figyelemre méltó népszerűségnek örvendett. Mint maga az ember, a Nike Janoski is igazi ikonja mind a gördeszkás közösségnek, mind a nagyvilágnak.