
Nike Dunk
1022 árucikkA játékosok, korcsolyázók és divatrajongók által egyaránt kedvelt kosárlabda intézmény.
- Nike
- Dunk High
- FD0802-100
- Ft48.680,37
- Nike
- Dunk High Premium
- DX2044-201
- Ft52.425,30
- Nike
- Dunk High Retro
- DV0829-300
- Ft44.935,44
- Nike
- Dunk Low
- DD1503-602
- Ft41.190,51
- Nike
- Dunk Low Next Nature
- FN3807-800
- Ft33.700,64
- Nike
- Dunk Low
- FN3612-300
- Ft44.935,44
- Nike
- Dunk Low
- FJ5429-133
- Ft44.935,44
- Nike
- Dunk Low
- FJ4742-100
- Ft41.190,51
- Nike
- Dunk Low
- FJ4227-001
- Ft44.935,44
- Nike
- Dunk High Retro
- FJ4210-001
- Ft48.680,37
- Nike
- Dunk High Retro
- FD9759-100
- Ft48.680,37
- Nike
- Dunk Low
- FD1233-002
- Ft22.465,85
- Nike
- Dunk Low
- FD1232-001
- Ft33.700,64
- Nike
- Dunk Low
- FD0803-100
- Ft44.935,44
- Nike
- Dunk High 1985
- FD0794-700
- Ft52.425,30
- Nike
- Dunk Low Next Nature
- FD0689-001
- Ft37.445,57
- Nike
- Dunk Low Next Nature
- FD0675-400
- Ft24.338,31
- Nike
- Dunk Low Next Nature
- FD0673-400
- Ft28.083,24
- Nike
- Dunk High Retro
- FD0668-001
- Ft48.680,37
- Nike
- Dunk Low
- FD0661-100
- Ft44.935,44
- Nike
- Dunk High
- FB8482-100
- Ft44.935,44
- Nike
- Dunk Low Next Nature
- FB8022-001
- Ft35.573,11
- Nike
- Dunk High
- FB1273-500
- Ft59.990
- Nike
- Dunk Low
- DZ5634-800
- Ft24.338,31
- Nike
- Dunk High Up
- DZ4703-100
- Ft48.680,37
- Nike
- Dunk High Retro
- DZ4515-100
- Ft48.680,37
- Nike
- Dunk Low
- DX5931-001
- Ft41.190,51
- Nike
- Dunk High SE
- DX5928-100
- Ft48.680,37
- Nike
- Dunk Low SE
- DV8919-100
- Ft37.445,57
- Nike
- Dunk Low
- DV1988-001
- Ft28.083,24
- Nike
- Dunk Low
- DV1987-001
- Ft24.338,31
- Nike
- Dunk Low SE
- DV1694-900
- Ft37.445,57
- Nike
- Dunk Low
- DV1693-401
- Ft33.700,64
- Nike
- Dunk High 1985
- DV1143-800
- Ft52.425,30
- Nike
- Air Dunk Jumbo
- DV0821-001
- Ft58.990
- Nike
- Dunk High x SOULGOODS
- DR1415-200
- Ft54.297,77
- Nike
- Dunk High 85
- DQ8799-100
- Ft52.425,30
- Nike
- Dunk Low SE
- DQ7579-600
- Ft44.935,44
- Nike
- Dunk Low SE
- DQ6217-001
- Ft24.338,31
- Nike
- Dunk Low SE
- DQ6215-001
- Ft35.573,11

- Nike
- Dunk Low LX
- DM7606-300
- Ft56.990
- Nike
- Dunk Low x Off-White™
- DM1602-128
- Ft146.916,32
- Nike
- Dunk Low x Off-White™
- DM1602-127
- Ft281.269,73
- Nike
- Dunk Low x Off-White™
- DM1602-126
- Ft158.432,33
- Nike
- Dunk Low x Off-White™
- DM1602-125
- Ft146.218,38
- Nike
- Dunk Low x Off-White™
- DM1602-124
- Ft173.438,04
- Nike
- Dunk Low x Off-White™
- DM1602-123
- Ft181.464,34
- Nike
- Dunk Low x Off-White™
- DM1602-122
- Ft152.848,81
Dunk
A 80-as évek közepén, az Air Jordan I-en végzett munkája mellett Peter Moore tervezőt egy "College Color High" nevű projektre bízták. Ez a Nike College Colors programjának része volt, amelynek keretében a Nike hivatalosan is partnerségre lépett a National Collegiate Athletic Association kosárlabda-bajnokságok I. divíziójában szereplő csapatokkal, hogy a játékosok számára edző- és versenycipőket biztosítsanak. Mivel a Nike be akart kapcsolódni az akkoriban fellendülőben lévő egyetemi kosárlabdaéletbe, nagy hatást akart gyakorolni. Moore és csapata egy olyan edző megalkotásába kezdett, amely fokozza a játékosok teljesítményét, és egyben a sportág egyre növekvő rajongótáborának is tetszését elnyeri. Így kezdődött a Nike Dunk története; egy figyelemre méltó történet, amely a mai napig tart.
A Dunk nem sokkal az Air Jordan I után, 1985-ben jelent meg, és nevét a híres "dunk" kosárlabdadobásról kapta, amelyet 40 évvel korábban az olimpiai aranyérmes Bob Kurland tett népszerűvé. A 80-as évekre a "slam dunk" a sportág szerves részévé vált, így a Dunk remek név lett a cipő számára. A Nike úgy döntött, hogy a Final Four főiskolai döntőn dobja piacra - egy olyan eseményen, amely hihetetlen érzelmeket és izgalmakat váltott ki. Valójában az ezen a tornán részt vevő játékosok által tanúsított szenvedély képezte a Dunk formatervezésének egy részét. Akkoriban a legtöbb kosárlabdacipő egyszínű, gyakran teljesen fehér színben jelent meg, de a Nike úgy döntött, hogy eltér ettől a bevett gyakorlattól, és hét különböző kéttónusú, az egyes csapatok színeiben megjelenő színváltozatot hoz létre. Ez okos lépés volt. Nemcsak egy esztétikailag vonzó cipőt kínált a rajongóknak, hanem lehetővé tette számukra, hogy megmutassák elkötelezettségüket egy adott főiskola és a hozzá tartozó csapat iránt. A Nike tudta, hogy valami jóra vállalkozott, és a Dunket az emlékezetes "Be True to Your School" (Légy hű az iskoládhoz) szlogennel adta ki.
A Nike Dunk dizájnját tekintve három korábbi Nike sziluettet - a Jordan 1-et, a Terminátort és a Legendet - egyesítette. Míg a cipő általános formája a Legendre épült, a másik két cipő inspirálta a felsőrész megjelenését, a varrott bőrbevonatokat és a perforált orr-részeket. Alatta ék alakú középtalppal és koncentrikus gumialátéttel rendelkezett, amely stabilitást biztosított a játékosoknak a pályán való pörgés közben. A megjelenést a párnázott boka és nyelv, valamint a fűzők szokatlan szembeállítása tette teljessé. Ezek a teljesítménytechnológia legújabb fejlesztései voltak abban az időben, és a színezett külső divatos esztétikájához gyakorlati értéket is adtak. Annak ellenére, hogy annak idején kosárlabdacipőként népszerű volt, az évek múlásával egyre több, technológiailag fejlettebb Nike-modell jelent meg, ami végül kiszorította a Dunket a pályáról.
A 80-as évek végén és a 90-es évek elején, ahogy a cipő népszerűsége csökkent, a cipő elérhetőbbé vált, a háttérben maradt, de soha nem tűnt el teljesen. Ez idő alatt a Nike néhány egyszerű változtatást eszközölt a Dunk cipőn, könnyű nylonnyelvet és alacsonyabb gallért kapott. Ezek a frissítések, valamint a vékony, lapos, tapadó talp, a bokatámasz és a kemény bőrszerkezet éppenséggel tökéletesen illeszkedett a kialakulóban lévő gördeszkás szubkultúrához. Ahogy a Dunk a 90-es évek közepén-végén egyre kevésbé vált általánossá, egyre több gördeszkás vette át az egykor népszerű kosárlabdacipőt, mivel praktikus és megfizethető opciónak találták.
A Nike már korábban is próbálkozott a gördeszkás világ megszólításával, korlátozott sikert elérve, de mivel világossá vált, hogy a Dunk a közösségben elterjedt választás, a márka 1998-ban, 10 évvel azután, hogy lekerült a gyártósorról, visszahozta az eredeti Nike Dunket. Hamarosan a Dunk a világ különböző részein kezdett visszatérni. 1999-ben Kaliforniában megjelent a Dunk Low Pro B, Japánban pedig a Dunk Low CO.JP. Ezek a low-top kiadványok a szcéna önkifejezési vágyát egyedi testreszabásokkal, kísérleti színekkel, figyelemfelkeltő mintákkal és újszerű textúrákkal, valamint további védelmet nyújtó párnázottsággal fogadták el. Kezdtek megjelenni a kollaborációk is - a 2001-es együttműködés a Stussyvel különösen nagy visszhangot váltott ki. Ahogy a sneaker-rajongók rákaptak a trendre, néhányan még Japánba is elutaztak, hogy beszerezzék a Low CO.JP-t.
2002-ben a Nike létrehozta a Nike SB gördeszkás részleget, amelynek vezetésére Sandy Bodecker lett kinevezve. Bodecker tisztában volt azzal, hogy a Dunk mindenütt jelen van a gördeszkás szcénában, ezért egy olyan, a gördeszkázókra szabott Dunkot tervezett, amely valóban a közösséget szolgálja. Tanulva a márka korábbi, gördeszkás cipőre tett kísérleteiből, úgy döntött, hogy konzultál azokkal, akik remélhetőleg az ő tervét fogják viselni: magukkal a gördeszkásokkal. A Dunk Low Pro B alapján kialakított egy mintát, és bemutatta a gördeszkásoknak és a gördeszkaboltok tulajdonosainak, figyelmesen meghallgatva a visszajelzéseiket, hogy a cipőt olyanra alakíthassa, amit szívesen hordanának.
Bodecker kemény munkája a Nike SB Dunk 2002-es bevezetésében csúcsosodott ki. A gördeszkásoknak jobban megfelelő kialakítású cipőnek nagyobb nyelv, extra párnázás és a Nike Zoom Air technológiája a talpban a kiváló minőségű párnázást biztosította. Annak érdekében, hogy a tornacipő a gördeszkás közösség számára is vonzó legyen, a Nike négy gördeszkással - Danny Supa, Gino Ianucci, Richard Mulder és Reese Forbes - állt össze. Mindannyian saját aláírásukkal látták el a szettet, amely a "Colors By" sorozat néven vált ismertté. Ezeket csak 12 gondosan kiválasztott helyi gördeszkaboltban osztották szét, korlátozott számban, ami hozzájárult az üzletek virágzásához, így bizonyítva a Nike elkötelezettségét a szcéna iránt, és elnyerve ennek a szűk közösségnek a bizalmát.
Eközben a Nike is elkezdte kihasználni az együttműködések erejét, hogy hype-ot generáljon az új dizájnnak. Bár a népszerű deszkásokkal való együttműködések csodákat tettek, a márka és a New York-i Supreme gördeszkabolt közötti együttműködés volt az, ami igazán előre vitte az SB Dunket. Az exkluzív kiadás nagy sikernek bizonyult, és a 2000-es években további gördeszkaboltokkal való együttműködésekhez vezetett. Ezek egyike volt az SB Dunk Low Pro x Staple Pigeon - egy olyan cipő, amely 2005-ös megjelenésekor annyira kívánatos volt, hogy hatalmas tömegek gyűltek össze a készítő Jeff Staple manhattani Reed Space butikja előtt, hogy egy párat megszerezhessenek. Ez elég figyelmet keltett ahhoz, hogy bekerüljön az esti hírekbe, ami még nagyobb hírverést adott ennek a híres cipőnek.
Bár a Dunk népszerűsége az azóta eltelt években ingadozott, a Dunk soha nem tűnt el. Több mint 35 évvel azután, hogy az egyetemi kosárlabda ligák pályáin is megjelent, ez az időtlen modell még mindig erős, köszönhetően az újrakiadásoknak és az Off-White-tal és Travis Scott-tal való együttműködéseknek. Minden Nike Dunk dizájnnak megvan a maga története, legyen az a kosárlabdához, a gördeszkázáshoz vagy a divathoz kötődő. A sok különböző iterációnak köszönhetően néhányuk inkább ritka műalkotássá vált, mint edzőcipővé. Alapvetően azonban a Dunk továbbra is egy szerény Nike cipő marad, amely hihetetlenül széles körben népszerű, és szilárd helyet foglal el a sneakerek történetében.