
Nike Air Max Plus
464 árucikkEgy cipő, amely egykor a cipőtechnológia határait feszegette, és a mai napig inspirál.
- Nike
- Air Max Terrascape Plus
- DQ3977-001
- Ft62.380
- Nike
- Air Max Plus
- FN3858-100
- Ft39.318,04
- Nike
- Air Max Plus
- FN3857-100
- Ft54.297,77
- Nike
- Air Max Plus
- FN3846-001
- Ft54.297,77
- Nike
- Air Max Plus 3
- FN3845-100
- Ft56.170,23
- Nike
- Air Max Plus
- FN3488-100
- Ft74.894,89
- Nike
- Air Max Plus
- FN3485-001
- Ft71.149,96
- Nike
- Air Max Plus Mercurial 25
- FJ4883-001
- Ft74.894,89
- Nike
- Air Max Plus Utility
- FJ4232-200
- Ft74.894,89
- Nike
- Air Max Plus Utility
- FJ4232-100
- Ft74.894,89
- Nike
- Air Max Plus 3
- FJ4225-100
- Ft74.894,89
- Nike
- Air Max Plus
- FJ4224-001
- Ft74.894,89
- Nike
- Air Max Plus
- FJ1012-095
- Ft71.149,96
- Nike
- Air Max Plus
- FD9871-400
- Ft56.911,73
- Nike
- Air Max Plus
- FD0799-001
- Ft74.894,89
- Nike
- Air Max Plus Utility
- FD0670-001
- Ft74.894,89
- Nike
- Air Max Plus
- DZ3671-102
- Ft71.149,96
- Nike
- Air Max Plus
- DZ3671-101
- Ft71.149,96
- Nike
- Air Max Plus
- DZ3670-100
- Ft71.149,96
- Nike
- Air Max Plus
- DX4326-001
- Ft71.149,96
- Nike
- Air Max Plus OG
- DX0755-600
- Ft71.149,96
- Nike
- Air Max Plus SE
- DV7665-002
- Ft71.149,96
- Nike
- Air Max Terrascape Plus
- DV7513-002
- Ft74.894,89
- Nike
- Air Max Terrascape Plus
- DV7513-001
- Ft74.894,89
- Nike
- Air Max Terrascape Plus
- DQ3977-100
- Ft74.894,89
- Nike
- Air Max Plus Terrascape
- DQ3977-003
- Ft74.894,89

- Nike
- Air Max Plus
- DN6997-100
- Ft60.480

- Nike
- Air Max Plus 3
- DM2560-001
- Ft71.149,96

- Nike
- Air Max Plus
- DM2362-100
- Ft71.149,96

- Nike
- Air Max Plus
- DM2362-001
- Ft71.149,96
- Nike
- Air Max Plus
- DM0032-101
- Ft71.149,96

- Nike
- Air Max Plus
- CW7044-100
- Ft54.297,77

- Nike
- Air Max Plus 3
- CK6715-101
- Ft71.149,96
- Nike
- Air Max Plus 3 OG
- CJ9684-002
- Ft71.149,96
- Nike
- Air Max Plus
- CD0610-109
- Ft39.318,04

- Nike
- Air Max Plus
- CD0610-001
- Ft39.318,04

- Nike
- Air Max Plus
- CD0609-601
- Ft54.297,77
- Nike
- Air Max Plus
- CD0609-109
- Ft54.297,77
- Nike
- Air Max Plus
- CD0609-021
- Ft54.297,77
- Nike
- Air Max Plus
- CD0609-020
- Ft54.297,77

- Nike
- Air Max Plus
- CD0609-001
- Ft54.297,77
- Nike
- Air Max Plus
- FN4018-100
- Nike
- Air Max Plus 3
- FN3411-100
- Nike
- Air Max Plus
- FN3410-100
- Nike
- Air Max Plus
- FD9755-001
- Nike
- Air Max Plus
- FD9751-100
- Nike
- Air Max Plus
- FD0692-100
- Nike
- Air Max Plus 3 Premium
- FD0671-001
Air Max Plus
1997-ben a Nike egy fontos együttműködés közepén volt a Foot Lockerrel. A cél egy olyan cipő megalkotása volt, amely egy áttörést jelentő Air technológiával rendelkezik, de a kiskereskedőt nem győzte meg a Nike több mint 15 előzetes vázlata. Eközben egy Sean McDowell nevű fiatal tervező Floridában nyaralt, élvezte a gyönyörű tengerpartokat, a ringatózó pálmafákat és a hatalmas naplementéket. Akkor még nem tudhatta, de ez az egyszerű nyaralás hamarosan a Nike Air Max Plus ihletője lesz - egy egyedi dizájn, amely elragadtatta a Foot Lockert.
Miután visszatért a nyaralásból, McDowellnek munkát ajánlottak a Nike-nál, és első megbízatása az Air Max Pluson való munka volt. Amikor megtudta, hogy a projektet Sky Airnek nevezték el, Joe Skyar után - aki kitalálta a tornacipő Tuned Air párnázási rendszerét -, tele volt inspirációval. Ezek az egyszerű szavak felidézték benne a Floridában töltött időszak emlékeit, és visszavitték a vázlatokhoz, amelyeket az alkonyatkor az égen változó színekről és a pálmafák szelíd mozgásáról készített.
McDowell a rajzait újszerű koncepciókká alakította át, amelyek az Air Max Plus egészén megjelentek. A TPU külső váz például a floridai pálmafák formáját tükrözte, szerkezetet és stabilitást kölcsönözve a felsőrésznek. Ezeknek a vékony hőre lágyuló műanyagcsíkoknak a formáját McDowell azon vágya határozta meg, hogy a cipő viselése közben érdekes látványt nyújtson a viselőjének a cipő tetejéről. Ennek eredményeképpen úgy tervezte őket, hogy az oldalukon felfelé nyúljanak és egymás körül íveltek legyenek, ahelyett, hogy egyenes vonalban találkoznának a lábfej felső részén. Amellett, hogy azon gondolkodott, hogy a viselője hogyan érzékeli, azt is figyelembe vette, hogy a tornacipő hogyan hathat a futóközösségre. Mivel maga is futó volt, furcsának találta, hogy a kortárs futócipők csak a sarok körül verik vissza a fényt, holott az volt a bevett gyakorlat, hogy a forgalommal szemben futunk. Megoldása az volt, hogy elöl, a lábujjtól a nyelvig fényvisszaverő sávokat vezetett be. A kevesebb mint 340 grammos súlyával ultrakönnyű is volt, és egyéb futásspecifikus jellemzők, mint a flex barázdák az elülső lábfejben és a teljesítményt biztosító külső talp gondoskodott arról, hogy a Plus kiemelkedjen a futók közül.
Az összes futótechnológia mögött azonban egy olyan technológia rejlett, amely az Air Max Plus világhírnevét hozta meg - a Tuned Air. Ez az innovatív rendszer egyenletesen osztotta el a párnázást a lábfej hosszában az úgynevezett félgömbök segítségével. Ezek a kemény félhold alakú szerkezetek hihetetlenül kényelmessé tették a cipőt, amit a Nike azt akarta, hogy McDowell a lehető legvilágosabban sugározzon a világ felé. Egy héttel a munka kezdete után, amikor a koncepció már javában készült, azt mondták neki, hogy az immár ikonikus hatszögletű Tn logónak kiemelkedő helyet kell találnia a dizájnon. Ez a stílusos kis embléma tartalmazta a Tn Air márkajelzést és egy apró swoosh-t egy piros körön belül a jobb felső sarokban. McDowell egy ilyet tett a sarokba, egy másikkal együtt a talpra, így irányítva a viselő figyelmét az általa jelzett úttörő technológiára. Ezek a Tn légzsebek csak a sarkon és az elülső lábfejben helyezkedtek el, és a kettő között maradt hely McDowell egy másik ötletének. Itt egy jellegzetes szárat helyezett el, amelyet a tengerből kiemelkedő bálna farka ihletett. Ez egy szokatlan formát adott a funkciónak, ami a tornacipő kinézetének egyik legmegragadóbb aspektusává tette.
Miután az Air Max Plus technikai elemei eldőltek, ideje volt dönteni a színekről. A korábbi Nike-designok, például a Nike Omega Flame, amelyben gyerekkorában futott, és az Air Max 95 Neon színei előtt tisztelegve McDowell a merész színátmenetek használata mellett döntött. Ismét egy, a floridai nyaralásból vett történetet akart elmesélni, ezúttal az égbolton látott változó tónusokról, ahogy az éjszakából nappalba vált. Ezt három színárnyalaton keresztül tette: a Sunset, amely az alkonyati órák színeit ábrázolta, az Night Sky, egy sokkal sötétebb cipő, a csillagok vöröses árnyalataival, és a Sunrise, amelynek külső színei a meleg narancssárgától az élénksárgáig mozogtak.
Ezzel a Nike Air Max Plus tervezése befejeződött, de még le kellett gyártani. Ez a szakasz kihívásnak bizonyult, mivel az alkatrészek gyártásával megbízott személyek küzdöttek azért, hogy McDowell előremutató elképzeléseit megvalósítsák. Kezdetben azt mondták neki, hogy a TPU hegesztési varratokat nem lehet legyártani. A hír hallatán magára vállalta, hogy elrepül abba a gyárba, ahol ezeket gyártották, hogy megoldja a problémát. Mindenki megkönnyebbült, amikor az ő javaslata, hogy egyetlen darab helyett három különálló hegesztési varratot használjanak, bevált. Ezután közölték vele, hogy a dinamikus színátmenetek nem működnek. Ismét McDowell maga találta ki a választ, aki egy szublimációs technikát javasolt, amely szerint először a legvilágosabb színt nyomtatták, majd fokozatosan rétegezték rá a sötétebb árnyalatokat. Az eljárás sikeres volt, és az Air Max Plus végül készen állt arra, hogy bemutassák a Foot Locker csapatának.
Annyira lenyűgözte őket, hogy úgy döntöttek, mellőzik a szokásos terméktesztelési eljárásokat, és a prototípust egyenesen a legközelebbi üzletükbe viszik, ahol kiállítják. Perceken belül az egyedülálló tornacipő tömegeket vonzott, akik mindent meg akartak tudni róla. A Foot Locker megkapta a választ - ez volt az a dizájn, amire vártak.
Amikor az Air Max Plus 1998-ban megjelent, világsikert aratott. Párizsban a dizájn nagyon népszerű volt, és az emberek "le requin" (a cápa) néven kezdték el hívni a McDowell-féle szár ötletének alternatív értelmezésében. Máshol az egyszerű "Tn" becenévre hallgatott, köszönhetően a Nike javaslatának, hogy az emlékezetes logó kerüljön a tornacipőre. Népszerűségének köszönhetően a Plus-t London és New York utcáin is viselték, sőt a divatvilágban is rajongókat szerzett. Valóban világhírű cipő volt.
McDowell a dobozon kívüli gondolkodás képességének köszönhetően a Nike Air Max Plus-szal számos 90-es évekbeli tervezési konvenciót megtört. Innovációi technikai képességekkel és lenyűgöző esztétikával ruházták fel a cipőt, amely világszerte vonzotta a sneaker-rajongókat. A megjelenése óta eltelt évtizedekben ezt a figyelemre méltó cipőt számtalan színváltozatban újragondolták, ezzel biztosítva helyét a Nike történetének egyik legfontosabb cipőjeként.