Nike Air Max Plus
414 árucikkEgy cipő, amely egykor a cipőtechnológia határait feszegette, és a mai napig inspirál.
- Nike
- Air Max Plus 3
- "Black & Silver"
- Ft75.677,79
- Nike
- Air Max Plus
- "Shattered Glass"
- Ft75.677,79
- Nike
- Air Max Plus
- "Black & University Gold"
- Ft40.426,02
- Nike
- Air Max Plus
- "Hyper Blue"
- Ft57.753,16
- Nike
- Air Max Plus
- "Black & Royal Pulse"
- Ft40.426,02
- Nike
- Air Max Plus
- "Black & Dusty Cactus"
- Ft75.677,79
- Nike
- Air Max Plus
- "Pebble Grey & Steel"
- Ft75.677,79
- Nike
- Air Max Plus
- "Mercurial Vapor"
- Ft75.677,79
- Nike
- Air Max Plus
- "Shark Attack"
- Ft40.426,02
- Nike
- Air Max Plus Tiempo
- "Phantom & Metallic Gold"
- Ft79.661,04
- Nike
- Air Max Plus
- "Tropical Gradient"
- Ft75.677,79
- Nike
- Air Max Plus
- "Iridescent"
- Ft75.677,79
- Nike
- Air Max Plus
- "Shark Attack"
- Ft79.661,04
- Nike
- Air Max Plus
- "Napoli"
- Ft55.761,53
- Nike
- Air Max Plus SE
- "Playful Pink & Black"
- Ft52.973,26
- Nike
- Air Max Plus SE
- "Night Maroon & Metallic Silver"
- Ft52.973,26
- Nike
- Air Max Plus SE
- "Black & Metallic Silver"
- Ft52.973,26
- Nike
- Air Max Plus
- "Cyber"
- Ft45.405,08
- Nike
- Air Max Plus Premium
- "Paris"
- Ft55.761,53
- Nike
- Air Max Plus
- "Flax & Sail"
- Ft79.661,04
- Nike
- Air Max Plus Drift x Paris Saint-Germain
- "Phantom & Wheat Gold"
- Ft55.761,53
- Nike
- Air Max Plus Drift x Paris Saint-Germain
- "Anthracite & Wheat Gold"
- Ft47.795,03
- Nike
- Air Max Plus G
- "Sunset"
- Ft79.661,04
- Nike
- Air Max Plus G
- "Hyper Blue"
- Ft79.661,04
- Nike
- Air Max Plus G
- "Black & White"
- Ft79.661,04
- Nike
- Air Max Plus Drift
- "Khaki & Sanddrift"
- Ft47.795,03
- Nike
- Air Max Plus
- "Phantom & Psychic Blue"
- Ft29.272,91
- Nike
- Air Max Plus
- "Hyper Blue"
- Ft41.820,15
- Nike
- Air Max Plus Drift
- "Bred"
- Ft43.214,29
- Nike
- Air Max Plus Drift
- "Batman"
- Ft61.736,41
- Nike
- Air Max Plus Drift
- "Triple Black"
- Ft43.214,29
- Nike
- Air Max Plus Drift
- "Anthracite & Viotech"
- Ft43.214,29
- Nike
- Air Max Plus Utility
- "White & Safety Orange"
- Ft79.661,04
- Nike
- Air Max Plus Drift
- "Metallic Silver & Black"
- Ft55.761,53
- Nike
- Air Max Plus Drift
- "Light Silver & Barely Volt"
- Ft47.795,03
- Nike
- Air Max Plus Drift
- "Football Grey & Thunder Blue"
- Ft55.761,53
- Nike
- Air Max Plus Drift
- "Light Smoke Grey"
- Ft47.795,03
- Nike
- Air Max Plus Utility
- "Baroque Brown"
- Ft55.761,53
- Nike
- Air Max Plus Utility
- "College Grey & Volt"
- Ft79.661,04
- Nike
- Air Max Plus Utility
- "Black"
- Ft79.661,04
- Nike
- Air Max Plus
- "Crimson Tint"
- Ft52.973,26
- Nike
- Air Max Plus
- "Daybreak"
- Ft52.973,26
- Nike
- Air Max Plus
- "Persian Violet & Wild Mango"
- Ft52.973,26
- Nike
- Air Max Plus OG
- "Hyper Blue"
- Ft75.677,79

- Nike
- Air Max Plus
- "White & Pure Platinum"
- Ft75.677,79
- Nike
- Air Max Plus
- "Sequoia & Cargo Khaki"
- Ft75.677,79
- Nike
- Air Max Plus
- "Pure Platinum & Dark Smoke Grey"
- Ft75.677,79
- Nike
- Air Max Plus
- "Wolf Grey & Opti Yellow"
- Ft75.677,79
Air Max Plus
1997-ben a Nike egy fontos együttműködés közepén volt a Foot Lockerrel. A cél egy olyan cipő megalkotása volt, amely egy áttörést jelentő Air technológiával rendelkezik, de a kiskereskedőt nem győzte meg a Nike több mint 15 előzetes vázlata. Eközben egy Sean McDowell nevű fiatal tervező Floridában nyaralt, élvezte a gyönyörű tengerpartokat, a ringatózó pálmafákat és a hatalmas naplementéket. Akkor még nem tudhatta, de ez az egyszerű nyaralás hamarosan a Nike Air Max Plus ihletője lesz - egy egyedi dizájn, amely elragadtatta a Foot Lockert.
Miután visszatért a nyaralásból, McDowellnek munkát ajánlottak a Nike-nál, és első megbízatása az Air Max Pluson való munka volt. Amikor megtudta, hogy a projektet Sky Airnek nevezték el, Joe Skyar után - aki kitalálta a tornacipő Tuned Air párnázási rendszerét -, tele volt inspirációval. Ezek az egyszerű szavak felidézték benne a Floridában töltött időszak emlékeit, és visszavitték a vázlatokhoz, amelyeket az alkonyatkor az égen változó színekről és a pálmafák szelíd mozgásáról készített.
McDowell a rajzait újszerű koncepciókká alakította át, amelyek az Air Max Plus egészén megjelentek. A TPU külső váz például a floridai pálmafák formáját tükrözte, szerkezetet és stabilitást kölcsönözve a felsőrésznek. Ezeknek a vékony hőre lágyuló műanyagcsíkoknak a formáját McDowell azon vágya határozta meg, hogy a cipő viselése közben érdekes látványt nyújtson a viselőjének a cipő tetejéről. Ennek eredményeképpen úgy tervezte őket, hogy az oldalukon felfelé nyúljanak és egymás körül íveltek legyenek, ahelyett, hogy egyenes vonalban találkoznának a lábfej felső részén. Amellett, hogy azon gondolkodott, hogy a viselője hogyan érzékeli, azt is figyelembe vette, hogy a tornacipő hogyan hathat a futóközösségre. Mivel maga is futó volt, furcsának találta, hogy a kortárs futócipők csak a sarok körül verik vissza a fényt, holott az volt a bevett gyakorlat, hogy a forgalommal szemben futunk. Megoldása az volt, hogy elöl, a lábujjtól a nyelvig fényvisszaverő sávokat vezetett be. A kevesebb mint 340 grammos súlyával ultrakönnyű is volt, és egyéb futásspecifikus jellemzők, mint a flex barázdák az elülső lábfejben és a teljesítményt biztosító külső talp gondoskodott arról, hogy a Plus kiemelkedjen a futók közül.
Az összes futótechnológia mögött azonban egy olyan technológia rejlett, amely az Air Max Plus világhírnevét hozta meg - a Tuned Air. Ez az innovatív rendszer egyenletesen osztotta el a párnázást a lábfej hosszában az úgynevezett félgömbök segítségével. Ezek a kemény félhold alakú szerkezetek hihetetlenül kényelmessé tették a cipőt, amit a Nike azt akarta, hogy McDowell a lehető legvilágosabban sugározzon a világ felé. Egy héttel a munka kezdete után, amikor a koncepció már javában készült, azt mondták neki, hogy az immár ikonikus hatszögletű Tn logónak kiemelkedő helyet kell találnia a dizájnon. Ez a stílusos kis embléma tartalmazta a Tn Air márkajelzést és egy apró swoosh-t egy piros körön belül a jobb felső sarokban. McDowell egy ilyet tett a sarokba, egy másikkal együtt a talpra, így irányítva a viselő figyelmét az általa jelzett úttörő technológiára. Ezek a Tn légzsebek csak a sarkon és az elülső lábfejben helyezkedtek el, és a kettő között maradt hely McDowell egy másik ötletének. Itt egy jellegzetes szárat helyezett el, amelyet a tengerből kiemelkedő bálna farka ihletett. Ez egy szokatlan formát adott a funkciónak, ami a tornacipő kinézetének egyik legmegragadóbb aspektusává tette.
Miután az Air Max Plus technikai elemei eldőltek, ideje volt dönteni a színekről. A korábbi Nike-designok, például a Nike Omega Flame, amelyben gyerekkorában futott, és az Air Max 95 Neon színei előtt tisztelegve McDowell a merész színátmenetek használata mellett döntött. Ismét egy, a floridai nyaralásból vett történetet akart elmesélni, ezúttal az égbolton látott változó tónusokról, ahogy az éjszakából nappalba vált. Ezt három színárnyalaton keresztül tette: a Sunset, amely az alkonyati órák színeit ábrázolta, az Night Sky, egy sokkal sötétebb cipő, a csillagok vöröses árnyalataival, és a Sunrise, amelynek külső színei a meleg narancssárgától az élénksárgáig mozogtak.
Ezzel a Nike Air Max Plus tervezése befejeződött, de még le kellett gyártani. Ez a szakasz kihívásnak bizonyult, mivel az alkatrészek gyártásával megbízott személyek küzdöttek azért, hogy McDowell előremutató elképzeléseit megvalósítsák. Kezdetben azt mondták neki, hogy a TPU hegesztési varratokat nem lehet legyártani. A hír hallatán magára vállalta, hogy elrepül abba a gyárba, ahol ezeket gyártották, hogy megoldja a problémát. Mindenki megkönnyebbült, amikor az ő javaslata, hogy egyetlen darab helyett három különálló hegesztési varratot használjanak, bevált. Ezután közölték vele, hogy a dinamikus színátmenetek nem működnek. Ismét McDowell maga találta ki a választ, aki egy szublimációs technikát javasolt, amely szerint először a legvilágosabb színt nyomtatták, majd fokozatosan rétegezték rá a sötétebb árnyalatokat. Az eljárás sikeres volt, és az Air Max Plus végül készen állt arra, hogy bemutassák a Foot Locker csapatának.
Annyira lenyűgözte őket, hogy úgy döntöttek, mellőzik a szokásos terméktesztelési eljárásokat, és a prototípust egyenesen a legközelebbi üzletükbe viszik, ahol kiállítják. Perceken belül az egyedülálló tornacipő tömegeket vonzott, akik mindent meg akartak tudni róla. A Foot Locker megkapta a választ - ez volt az a dizájn, amire vártak.
Amikor az Air Max Plus 1998-ban megjelent, világsikert aratott. Párizsban a dizájn nagyon népszerű volt, és az emberek "le requin" (a cápa) néven kezdték el hívni a McDowell-féle szár ötletének alternatív értelmezésében. Máshol az egyszerű "Tn" becenévre hallgatott, köszönhetően a Nike javaslatának, hogy az emlékezetes logó kerüljön a tornacipőre. Népszerűségének köszönhetően a Plus-t London és New York utcáin is viselték, sőt a divatvilágban is rajongókat szerzett. Valóban világhírű cipő volt.
McDowell a dobozon kívüli gondolkodás képességének köszönhetően a Nike Air Max Plus-szal számos 90-es évekbeli tervezési konvenciót megtört. Innovációi technikai képességekkel és lenyűgöző esztétikával ruházták fel a cipőt, amely világszerte vonzotta a sneaker-rajongókat. A megjelenése óta eltelt évtizedekben ezt a figyelemre méltó cipőt számtalan színváltozatban újragondolták, ezzel biztosítva helyét a Nike történetének egyik legfontosabb cipőjeként.