
Nike Air Max Plus
489 árucikkEgy cipő, amely egykor a cipőtechnológia határait feszegette, és a mai napig inspirál.
- Nike
- Air Max Plus x A-COLD-WALL*
- "House Blue"
- Nike
- Air Max Plus x A-COLD-WALL*
- "Stone"
- Nike
- Air Max Plus x A-COLD-WALL*
- "Onyx"
- Nike
- Air Max Plus 3
- "Black & Laser Blue"
- Ft74.622,58
- Nike
- Air Max Plus
- "Reverse Grape"
- Ft74.622,58
- Nike
- Air Max Plus
- "Reverse Grape"
- Ft56.947,88
- Nike
- Air Max Plus
- "Chain Link"
- Ft56.947,88
- Nike
- Air Max Plus
- "Black Volt"
- Ft56.947,88
- Nike
- Air Max Plus 3
- "Black & Volt"
- Ft78.550,30
- Nike
- Air Max Plus
- "Black & Volt"
- Ft78.550,30
- Nike
- Air Max Plus
- "Blue Gradient"
- Ft74.622,58
- Nike
- Air Max Plus 3
- "Spider-Verse"
- Ft78.550,30
- Nike
- Air Max Plus
- "Spider-Man"
- Ft78.550,30
- Nike
- Air Max Plus
- "White & Laser Orange"
- Ft39.854,49
- Nike
- Air Max Plus
- "Hyper Pink & Volt"
- Ft39.854,49
- Nike
- Air Max Plus 3
- "White & Black"
- Ft58.911,74
- Nike
- Air Max Plus 3
- "University Red & Deep Royal Blue"
- Ft55.958,10
- Nike
- Air Max Plus
- "White & University Red"
- Ft55.958,10
- Nike
- Air Max Plus Mercurial 25
- "Tuned Air 1998"
- Ft54.976,17
- Nike
- Air Max Plus Utility
- "Medium Olive"
- Ft54.976,17
- Nike
- Air Max Plus Utility
- "White & Safety Orange"
- Ft78.550,30
- Nike
- Air Max Plus
- "Multi-Swoosh"
- Ft78.550,30
- Nike
- Air Max Plus Utility
- "Black"
- Ft78.550,30
- Nike
- Air Max Plus
- "United in Victory"
- Ft54.976,17
- Nike
- Air Max Plus
- "Sand Drift & Pink Oxford"
- Ft52.226,78
- Nike
- Air Max Plus
- "Brazil"
- Ft74.622,58
- Nike
- Air Max Plus
- "Picante Red & Citron Pulse"
- Ft74.622,58
- Nike
- Air Max Plus
- "White Sunrise"
- Ft44.764,12
- Nike
- Air Max Plus
- "White & Mica Green"
- Ft74.622,58
- Nike
- Air Max Plus PRM
- "Sand Drift"
- Ft54.976,17
- Nike
- Air Max Plus SE
- "Iron Grey"
- Ft74.622,58
- Nike
- Air Max Plus
- "Icons"
- Ft74.622,58
- Nike
- Air Max Terrascape Plus
- Ft54.976,17
- Nike
- Air Max Terrascape Plus
- Ft58.903,88
- Nike
- Air Max Terrascape Plus
- Ft78.550,30
- Nike
- Air Max Terrascape Plus
- Ft54.976,17
- Nike
- Air Max Terrascape Plus
- Ft78.550,30

- Nike
- Air Max Plus
- "White & Green Strike"
- Ft55.900

- Nike
- Air Max Terrascape Plus
- Ft63.617,14
- Nike
- Air Max Plus 3
- "Black"
- Ft58.911,74

- Nike
- Air Max Plus
- "White & Pure Platinum"
- Ft74.622,58

- Nike
- Air Max Plus
- "Black & White"
- Ft74.622,58
- Nike
- Air Max Plus
- "White & University Blue"
- Ft52.226,78

- Nike
- Air Max Plus
- "White & Metallic Silver"
- Ft56.947,88

- Nike
- Air Max Plus 3
- "Triple White"
- Ft52.226,78

- Nike
- Air Max Plus 3 Leather
- "White & Black"
- Ft74.622,58

- Nike
- Air Max Plus 3 Leather
- "Black & Dark Smoke Grey"
- Ft74.622,58
- Nike
- Air Max Plus 3
- "Iron Man"
- Ft74.622,58
Air Max Plus
1997-ben a Nike egy fontos együttműködés közepén volt a Foot Lockerrel. A cél egy olyan cipő megalkotása volt, amely egy áttörést jelentő Air technológiával rendelkezik, de a kiskereskedőt nem győzte meg a Nike több mint 15 előzetes vázlata. Eközben egy Sean McDowell nevű fiatal tervező Floridában nyaralt, élvezte a gyönyörű tengerpartokat, a ringatózó pálmafákat és a hatalmas naplementéket. Akkor még nem tudhatta, de ez az egyszerű nyaralás hamarosan a Nike Air Max Plus ihletője lesz - egy egyedi dizájn, amely elragadtatta a Foot Lockert.
Miután visszatért a nyaralásból, McDowellnek munkát ajánlottak a Nike-nál, és első megbízatása az Air Max Pluson való munka volt. Amikor megtudta, hogy a projektet Sky Airnek nevezték el, Joe Skyar után - aki kitalálta a tornacipő Tuned Air párnázási rendszerét -, tele volt inspirációval. Ezek az egyszerű szavak felidézték benne a Floridában töltött időszak emlékeit, és visszavitték a vázlatokhoz, amelyeket az alkonyatkor az égen változó színekről és a pálmafák szelíd mozgásáról készített.
McDowell a rajzait újszerű koncepciókká alakította át, amelyek az Air Max Plus egészén megjelentek. A TPU külső váz például a floridai pálmafák formáját tükrözte, szerkezetet és stabilitást kölcsönözve a felsőrésznek. Ezeknek a vékony hőre lágyuló műanyagcsíkoknak a formáját McDowell azon vágya határozta meg, hogy a cipő viselése közben érdekes látványt nyújtson a viselőjének a cipő tetejéről. Ennek eredményeképpen úgy tervezte őket, hogy az oldalukon felfelé nyúljanak és egymás körül íveltek legyenek, ahelyett, hogy egyenes vonalban találkoznának a lábfej felső részén. Amellett, hogy azon gondolkodott, hogy a viselője hogyan érzékeli, azt is figyelembe vette, hogy a tornacipő hogyan hathat a futóközösségre. Mivel maga is futó volt, furcsának találta, hogy a kortárs futócipők csak a sarok körül verik vissza a fényt, holott az volt a bevett gyakorlat, hogy a forgalommal szemben futunk. Megoldása az volt, hogy elöl, a lábujjtól a nyelvig fényvisszaverő sávokat vezetett be. A kevesebb mint 340 grammos súlyával ultrakönnyű is volt, és egyéb futásspecifikus jellemzők, mint a flex barázdák az elülső lábfejben és a teljesítményt biztosító külső talp gondoskodott arról, hogy a Plus kiemelkedjen a futók közül.
Az összes futótechnológia mögött azonban egy olyan technológia rejlett, amely az Air Max Plus világhírnevét hozta meg - a Tuned Air. Ez az innovatív rendszer egyenletesen osztotta el a párnázást a lábfej hosszában az úgynevezett félgömbök segítségével. Ezek a kemény félhold alakú szerkezetek hihetetlenül kényelmessé tették a cipőt, amit a Nike azt akarta, hogy McDowell a lehető legvilágosabban sugározzon a világ felé. Egy héttel a munka kezdete után, amikor a koncepció már javában készült, azt mondták neki, hogy az immár ikonikus hatszögletű Tn logónak kiemelkedő helyet kell találnia a dizájnon. Ez a stílusos kis embléma tartalmazta a Tn Air márkajelzést és egy apró swoosh-t egy piros körön belül a jobb felső sarokban. McDowell egy ilyet tett a sarokba, egy másikkal együtt a talpra, így irányítva a viselő figyelmét az általa jelzett úttörő technológiára. Ezek a Tn légzsebek csak a sarkon és az elülső lábfejben helyezkedtek el, és a kettő között maradt hely McDowell egy másik ötletének. Itt egy jellegzetes szárat helyezett el, amelyet a tengerből kiemelkedő bálna farka ihletett. Ez egy szokatlan formát adott a funkciónak, ami a tornacipő kinézetének egyik legmegragadóbb aspektusává tette.
Miután az Air Max Plus technikai elemei eldőltek, ideje volt dönteni a színekről. A korábbi Nike-designok, például a Nike Omega Flame, amelyben gyerekkorában futott, és az Air Max 95 Neon színei előtt tisztelegve McDowell a merész színátmenetek használata mellett döntött. Ismét egy, a floridai nyaralásból vett történetet akart elmesélni, ezúttal az égbolton látott változó tónusokról, ahogy az éjszakából nappalba vált. Ezt három színárnyalaton keresztül tette: a Sunset, amely az alkonyati órák színeit ábrázolta, az Night Sky, egy sokkal sötétebb cipő, a csillagok vöröses árnyalataival, és a Sunrise, amelynek külső színei a meleg narancssárgától az élénksárgáig mozogtak.
Ezzel a Nike Air Max Plus tervezése befejeződött, de még le kellett gyártani. Ez a szakasz kihívásnak bizonyult, mivel az alkatrészek gyártásával megbízott személyek küzdöttek azért, hogy McDowell előremutató elképzeléseit megvalósítsák. Kezdetben azt mondták neki, hogy a TPU hegesztési varratokat nem lehet legyártani. A hír hallatán magára vállalta, hogy elrepül abba a gyárba, ahol ezeket gyártották, hogy megoldja a problémát. Mindenki megkönnyebbült, amikor az ő javaslata, hogy egyetlen darab helyett három különálló hegesztési varratot használjanak, bevált. Ezután közölték vele, hogy a dinamikus színátmenetek nem működnek. Ismét McDowell maga találta ki a választ, aki egy szublimációs technikát javasolt, amely szerint először a legvilágosabb színt nyomtatták, majd fokozatosan rétegezték rá a sötétebb árnyalatokat. Az eljárás sikeres volt, és az Air Max Plus végül készen állt arra, hogy bemutassák a Foot Locker csapatának.
Annyira lenyűgözte őket, hogy úgy döntöttek, mellőzik a szokásos terméktesztelési eljárásokat, és a prototípust egyenesen a legközelebbi üzletükbe viszik, ahol kiállítják. Perceken belül az egyedülálló tornacipő tömegeket vonzott, akik mindent meg akartak tudni róla. A Foot Locker megkapta a választ - ez volt az a dizájn, amire vártak.
Amikor az Air Max Plus 1998-ban megjelent, világsikert aratott. Párizsban a dizájn nagyon népszerű volt, és az emberek "le requin" (a cápa) néven kezdték el hívni a McDowell-féle szár ötletének alternatív értelmezésében. Máshol az egyszerű "Tn" becenévre hallgatott, köszönhetően a Nike javaslatának, hogy az emlékezetes logó kerüljön a tornacipőre. Népszerűségének köszönhetően a Plus-t London és New York utcáin is viselték, sőt a divatvilágban is rajongókat szerzett. Valóban világhírű cipő volt.
McDowell a dobozon kívüli gondolkodás képességének köszönhetően a Nike Air Max Plus-szal számos 90-es évekbeli tervezési konvenciót megtört. Innovációi technikai képességekkel és lenyűgöző esztétikával ruházták fel a cipőt, amely világszerte vonzotta a sneaker-rajongókat. A megjelenése óta eltelt évtizedekben ezt a figyelemre méltó cipőt számtalan színváltozatban újragondolták, ezzel biztosítva helyét a Nike történetének egyik legfontosabb cipőjeként.