SPORTSHOWROOM

    Archive

    Air Force 1 x Tiffany & Co. 1837

    Egy legendás páros.

    Nike Air Force 1 x Tiffany & Co. 1837
    © Nike / Tiffany & Co.

    Egy félelmetes párosítás

    2023. január 29-én a Nike Instagram-oldalának látogatói egy csábító képet láthattak - egy egyszerű cipősdobozt, amelynek fedelén egy fehér Nike swoosh volt látható. Bár ez egy átlagos jelenet lehetett a Nike közösségi médiaoldalán, volt valami, ami egy kicsit más volt ezen a képen. A Nike cipősdobozain gyakran használt narancssárgás vörös helyett ezen a képen egy azonnal felismerhető türkiz árnyalat - Tiffany Blue - volt látható. Ez a szabadalmaztatott árnyalat a New York-i székhelyű Tiffany & Co. ékszergyártó cég védjegye. A doboz alatt, amely egy egyszerű fehér háttér előtt állt, egy fekete Nike swoosh és a "Tiffany & Co." felirat volt látható. Felette pedig az "A Legendary Pair." felirat állt, ezzel megalapozva az első hivatalos Nike x Tiffany & Co. együttműködést.

    © Nike / Tiffany & Co.

    Az egyszerű kép a partnerség bejelentésén kívül nagyon kevés információt árult el. Nem utalt arra, hogy melyik Nike sziluettből készül majd a tornacipő, így a két márka rajongóinak csak a rejtély, a találgatások és a "Hamarosan..." szavak maradtak. Aznap a Tiffany & Co. is megosztotta ugyanezt a képet a Twitter-oldalán, a Nike pedig még a New York Times-ban is egy egész oldalt kapott, hogy bemutassa új vállalkozását. Az érdeklődés felkeltése szempontjából a teaser lenyűgöző eredményeket ért el: a Tiffany Twitter-oldalán több mint 6000 retweetet, a Nike Instagram-oldalán pedig több mint 1,4 millió like-ot kapott. Ez bizonyára egy nagyon keresett modell volt.

    Egy különös tárgykészlet

    Két nappal később, január 31-én a további információkra türelmetlenül várakozók újabb teaserrel gazdagodtak - egy négy képből álló sorozatot kaptak, amely egyedi sterling ezüst tárgyakat ábrázolt, mindkét vállalat márkajelzésével lézerrel gravírozva. Ezek a tárgyak az együttműködés bizonyos aspektusaira utaltak: kettőt közülük egy Tiffany-kék háttér előtt helyeztek el, a többi pedig egy fehér felületen pihent, amelynek fehér háttere a Nike tipikus képeire emlékeztetett. Az első a fehér környezetet használta ki, egy átlátszó üvegben lévő cipőkefét ábrázolva a "Ne felejtsd el a nyelvet" felirat alatt. Sötét sörtéi a cipő színére utaltak, mivel ezeket általában sötét színű anyagok kezelésére használják, míg a nyelvre helyezett hangsúly azt sugallta, hogy ezen a jellemzőn egy érdekes részlet lehet. A második kép egy cipőkürtöt ábrázolt Tiffany-kék háttéren a "For a More Subtle Flex." felirat alatt, ami valószínűleg rugalmas anyagok használatára vagy finom kialakításra utalhatott. A Tiffany & Co-tól talán azt várták, hogy hivalkodó dizájnt hozzon létre, de talán ez azt sugallta, hogy szembeszállnak ezekkel az elvárásokkal.

    © Nike / Tiffany & Co.
    © Nike / Tiffany & Co.

    Ezután következett a négy kép közül talán a legárulkodóbb. Ismét fehér háttérrel, egy Tiffany Blue csipkét mutatott, amely úgy volt elrendezve, mintha nyaklánc vagy karkötő lenne, nagyon hasonlóan azokhoz a kompozíciókhoz, amelyeket az ékszergyártó cég a termékeihez használ. A csipke közepén egy sterling ezüst dubrae volt, amelybe az "AF1" felirat mellett egy kis "TCo" logót véstek. A Nike egyik legikonikusabb sziluettjének híres márkajelzése elárulta a sneaker rajongóknak, amit tudniuk kellett - ez egy Air Force 1 dizájn lesz. A kép feletti szavak mindent elmondtak: "Laced to Perfection". Az utolsó kép, ismét a Tiffany-kékkel szemben, egy síp medált ábrázolt, amely alatt a "We Made the "Bells and Whistles" Whistle" felirat volt olvasható. Ez a negyedik és egyben utolsó elem az AF1 sportos örökségére utalhatott, a síp alatti szavak pedig azt sugallták, hogy a dizájn valami igazán különleges lesz. A négy fotó mellé a következő kommentárt fűzték: "Amikor azt mondták, hogy "csak csináld", mi hallgattunk rá.", megidézve a Nike híres szlogenjét.

    © Nike / Tiffany & Co.
    © Nike / Tiffany & Co.

    Valóban legendás pár

    Bár ez a négy kép betekintést engedett az embereknek a dizájn néhány aspektusába, nem kellett sokáig várni arra, hogy a két márka rajongói pontosan láthassák, hogyan is néz ki. A Tiffany & Co. ugyanezen a napon egy teaser videót dobott ki a sneaker bemutatására. Bár csak néhány másodperc hosszúságú, de teljes képet adott a párról, valamint mélyebb betekintést engedett a sarkat díszítő ezüstszínű fülbe. A videó azzal zárult, hogy a Tiffany-kék szín betöltötte a képernyőt, és a "Legendás pár." szavakkal, egy olyan kifejezéssel, amely mostanra az együttműködés szlogenjeként vált ismertté, és kettős jelentéssel, amely elismerte a két márka hihetetlen státuszát, ugyanakkor kifejezte a cipőpárral kapcsolatos ambícióikat is. A megjegyzés egyszerűen így szólt: "A legendary pair, indeed.", ami a kampány során a Tiffany válasza volt az eredeti szlogenre.

    Két legenda összefogásánál csak egy dolog jobb, ha 3 legenda áll össze.

    Ezt az ízelítőt követően mindkét vállalat egy időre elhallgatott, így a rajongók kíváncsian várták, hogy mi következik. Három hét telt el, mire február 22-én felkerült a következő teaser. Az együttműködés ismertségének növelése érdekében az NBA profi Carmelo Anthony-t is bevonták a csapatba. A videóban látható, amint elegáns szmokingban sétál be egy Tiffany-fotózás forgatására. Ahogy megérkezik a fotózásra, megkérdezi, hol vannak az ékszerek, mire azt a választ kapja, hogy a lábán. Kissé zavartan néz lefelé, és a zene is felcsendül, amikor először láthatjuk a cipőt valakinek a lábán. A videót kísérő kommentár szerint "Az egyetlen dolog, ami jobb, mintha 2 legenda összeállna, az a 3.", tovább hangsúlyozva, hogy mindenki és minden, ami ebben a kollaborációban részt vesz, legendás státuszú.

    © Nike / Tiffany & Co.
    © Nike / Tiffany & Co.

    A Tiffany & Co. is igyekezett kihasználni ezt az új partnerséget, és két képet is közzétett a közösségi oldalain. Az egyik egy nagyfelvételen Anthonyt ábrázolta öltönyben és cipőben, a másik pedig egy közeli képet a cipőről, amelyen a nyelvét igazgatja. Jól látható a "Tiffany" szó egy elegáns, stílusos betűtípussal, amely egy archív Tiffany-logóra utal, akárcsak a jobb csuklóján lévő Tiffany's karkötő. A képek melletti kommentár újra felhasználja a kollaboráció szlogenjét: "Valóban egy legendás pár. @carmeloanthony viseli az új Nike/Tiffany Air Force 1 1837-et.", amit a #NikexTiffany hashtag követ. A rövid közleményből kiderült a cipő neve is - 1837 -, amelyet a Tiffany's alapításának évére emlékezve választottak.

    Egy másik legenda

    Bár ez volt az első hivatalos kép, amelyen valaki a Nike x Tiffany AF1-es cipőt viseli, a fotósok már hetekkel korábban is készítettek képeket egy másik híres kosárlabdasztárról, aki ebben a cipőben járt. LeBron Jamest, aki nemcsak a pályán mutatott képességeiről, hanem a Nike-val való együttműködéséről is híres, január végén kapták le az új modellben. Akkoriban egy egyedi Tiffany & Co. x Nike dzsekit is viselt, amely ugyanolyan fekete és Tiffany-kék színösszeállítású volt, mint a tornacipő, komoly hírverést keltve ezzel a partnerségnek.

    Együttműködés az örökséggel

    Egy magas színvonalú ékszergyártó cég és a világ egyik legsikeresebb sportmárkájának kombinációja biztos volt abban, hogy egy ikonikus együttműködést hoz létre, amit a Tiffany & Co. a brit weboldalán meg is erősített. Itt a vállalat számos képet mutatott be a dizájnról, és a Nike-val való partnerséget "két legendás amerikai márka ikonikus egyesüléseként" jellemezte. Amellett, hogy a Tiffany's a kettőjük együttműködését ünnepli, azt is szerette volna, ha a cipő a márka örökségének és kézműves mivoltának szimbóluma lenne. Ennek hangsúlyozására a "Down to the Details" (A részletekig) című részben bemutatták, hogy milyen gondossággal és precizitással készültek a pár különböző elegáns elemei. Míg a sarkon található ezüstszínű darab az ellenállás csúcsa, az együttműködés végső szimbóluma az azonnal felismerhető, Tiffany-kék színű Nike swoosh mindkét oldalon. A weboldalon máshol megjelent a közös márkájú doboz, amelyet a cipő szállításához használtak, és amely ismét a két vállalat elképzelését foglalja magába a Tiffany-kék szín és a swoosh használatával a külső oldalon, valamint egy lenyűgöző narancsvörös színnel, amely a Nike híres infravörös árnyalatára hasonlít, a "Tiffany" szóval elegánsan nyomtatva a tetejére a belső oldalon. A csábító képek mellett a Tiffany & Co. a Nike-val való együttműködésének további megjelenéseit is megkínálta egy nagy bannerrel, amelyen az állt, hogy "Legyen az első, aki értesül a jövőbeli együttműködésekről".

    © Nike / Tiffany & Co.
    © Nike / Tiffany & Co.

    Sterling dizájn

    Hasonló részek jelentek meg a Tiffany amerikai weboldalán is, köztük egy "A Sterling Idea" című rész, amelyből kiderült, hogy milyen inspiráció áll a közös márkajelzésű, lézerrel bevésett ezüstlemez mögött a tornacipő sarkában. Ez tiszteleg a márka sterling ezüst ékszerek készítésében való jártassága előtt, amit a márka az 1850-es években kezdett el. Emellett a 925-ös szám is szerepel rajta, amely a weboldal magyarázata szerint a cég sterling ezüst darabjainak minőségére utal. Ezek mindig 92,5% ezüstöt és mindössze 7,5% egyéb fémet tartalmaznak, elérve az amerikai Sterling Silver Standard százalékos osztályát. Ugyanezt a magas színvonalat alkalmazták a sterling ezüst kiegészítőkre is, amelyeket az amerikai weboldalon a következő szavak mellett ábrázoltak: "Stay tuned for Nike/Tiffany-inspired sterling silver accessories, arriving March 7". Ugyanezen a napon jelent meg a limitált szériás cipőpár is, bár azoknak, akik szerettek volna hozzájutni egy párhoz, már március 3-án regisztrálniuk kellett érdeklődésüket, hogy esélyük legyen a vásárlásra.

    Időtlen tökéletesség

    A Nike a maga részéről két külön oldalt tett ki az SNKRS alkalmazáson. Az elsőn a cipő és az együttműködés leírása mellett egy sor különböző szögekből készült képet láthattunk, amelyek a dizájn különböző elemeit mutatták be. A leírás így kezdődött: "New Yorktól a világig, az időtlen tökéletesség bárhol jól mutat - az 57. utcától a 125. utcáig, és azon túl". Ez megerősítette a projekt céljait - az időtlen dizájn megteremtését, amit az "emelkedett érintések" és a "luxus részletek" alkalmazásával értek el. Ezeket a tulajdonságokat tovább emelték az SNKRS alkalmazás második részében, amely az Air Force 1 x Tiffany & Co. sneakerre összpontosított. Öt képből álló montázst mutatott be, amelyek az együttműködés egyes aspektusait mutatták be, a sterling ezüst sarokrészlettől a Tiffany-kék dobozig, mielőtt a cipő klasszikus oldalnézetével fejeződött be, Tiffany-kék háttér előtt, az "A Legendary Pair" felirat alatt.

    © Nike / Tiffany & Co.

    Legendás együttműködés egy nagyszerű városért

    A Nike x Tiffany & Co. együttműködését világszerte óriási izgalom fogadta. Ahogy a Nike a weboldalán nyilatkozta, az általa készített tornacipő "magát New Yorkot és a kosárlabda és az utcai stílus közötti hidat, amely az AF-1-et azzá a crossover ikonná tette, ami ma". Mind a Tiffany & Co. márkát, mind az Air Force 1-et a városhoz való kötődés határozta meg, így az AF1 kollaboráció a két legendás név méltó kombinációja. Az olyan szavakkal, mint az "elegancia", a "luxus" és a "kifinomultság" a dizájnhoz kapcsolódva az Air Force 1 x Tiffany & Co. "1837" talán a tökéletes képviselője ennek a nagyszerű városnak.

    Bővebben

    A SPORTSHOWROOM sütiket használ. A cookie-kra vonatkozó szabályzatunkról.

    Folytatni

    válaszd ki az országodat

    Európa

    Amerika

    Ázsia csendes-óceáni

    Afrika

    Közel-Kelet