SPORTSHOWROOM

Nike

TN98 x A-COLD-WALL*

A legendás Tuned Air cipő időtlen frissítése.

Nike TN98 x A-COLD-WALL*
© Nike / A-COLD-WALL*

Egy növekvő partnerség

Samuel Ross avantgárd divatmárkája, az A-COLD-WALL* még 2017-ben kezdett együttműködni a Nike-val. Az első együttműködésük a márka egyik legikonikusabb cipőjének, az Air Force 1-nek az átdolgozása volt, majd 2018-ban hamarosan továbblépett a Zoom Vomero 5-re. Minden alkalommal megváltoztatták az eredeti megjelenését rendhagyó funkciókkal, frissített anyagokkal és finom márkajelzéses részletekkel. Ezután még öt évnek kellett eltelnie, mire a kreatív partnerség leszállította a következő cipőt, de megérte várni, mivel a Nike kiterjedt back katalógusának egy másik titánját választották - az Air Max Plus-t.

© Nike / A-COLD-WALL*

Egy korai pillantás

Egy korai pillantást a sneakerre maga Samuel Ross mutatott be a design.by.samuelross Instagram-oldalán, amikor 2023. június 19-én hat képet posztolt, amelyeken a Nike TN98 x A-COLD-WALL* kollaboratív cipő House Blue változatát tartja a kezében. A képek között olyan teaserek szerepeltek, mint a talpbetétek közeli felvétele, a bonyolult fehér márkajelzéssel és az elülső lábfejre írt "Precision" szóval, egy kép a teljesen fehér színű változatról egy asztalon, néhány cipősdoboz mellett, egy másik kép Rossról ezzel a változattal a kezében, végül pedig egy kép a House Blue-ról a lábán, miközben átkel az úton. Ezekből a fotókból már világos volt, hogy a kollaboráció nagy része miből fog állni, de sok finomabb részlet még nem derült ki.

ACW* első teaser

Maga az A-COLD-WALL* csak az év szeptember 4-én kezdett el posztolni a TN98-ról, amikor is egy egyképes teaser jelent meg. Ez egy sötét szobában a padlón ülő személyt mutatott, aki a lábát maga előtt kinyújtva ült. Előrehajolt, hogy megérintse a cipőjét, amelynek a talpa a kamera felé nézett, de a gyenge megvilágítás miatt nem lehetett látni, hogy milyen típusú tornacipőt visel. Volt azonban egy árulkodó jel - a felejthetetlen hatszögletű Tn logó. A cipő talpának közepén található, sárga színű és Tn feliratú logó összetéveszthetetlen volt, és nem hagyott kétséget afelől, hogy mi az együttműködés alapja. Ezt leszámítva sok mindent a képzeletre bízott, mivel kettős márkajelzés szegélyezte a képet, a komment pedig egyszerűen arra ösztönözte az embereket, hogy regisztráljanak a divatmárka weboldalán a frissítésekért.

© Nike / A-COLD-WALL*

"Minden lehetséges"

Samuel Ross eközben az Instagram-oldalán kevésbé minimalista megközelítést választott, és egy képsorozatot tett közzé, amely az összes Nike x ACW* kollaboratív tornacipőt dokumentálja, beleértve a három közelgő AM Plus színváltozatot is. Mindegyik kép egy takaros oldalprofil volt, a jobb oldalon kis betűkkel a cipő termékkódja, a bal oldalon pedig a megjelenés éve és negyedévszáma. A hozzászólás betekintést engedett Ross érzéseibe a cipőmárkával való munkájával kapcsolatban: "Megtiszteltetés volt 2023-ig érlelni, tanulmányozni és fejleszteni egy szakmai partnerséget. Minden lehetséges." Ez a záró üzenet megmutatta optimizmusát és azt a felhatalmazást, amit a sneakerrel közvetíteni kívánt.

© Nike / A-COLD-WALL*

Egy harmadik kreatív partner csatlakozik

Ettől kezdve az A-COLD-WALL* alapítója tükrözte a márka posztolási mintáját, legközelebb szeptember 7-én adott ki képeket. Ezen a napon mindketten három képet tettek fel egy olyan kompozícióból, amelyet a keresett fotós, Gabriel Moses készített, akit a kampány során végig a képek megörökítéséért és a projekt rendezéséért emlegettek. Itt a poszt közeli felvételeket mutatott be a 17. századi reneszánsz stílus által inspirált alkotásából, amely az Air Max Plus-t viselő modellek egy csoportját ábrázolja, amint a felhőkön átrepülnek. A teljes kép ugyanazon a napon jelent meg Moses Instagram-oldalán, a következő kommentárral együtt: "Valaki azt mondta, hogy airmax és én a szívemre vettem." Eközben az A-COLD-WALL* "A reneszánsznak" nevezte el, és a weboldalukra utalt a frissítésekért, Samuel Ross pedig a partnerség pozitív üzenetére helyezte a hangsúlyt, azt írva: "Igazi együttműködés. Ezt hamarosan méretarányosan, nagyvárosokon keresztül fogjátok látni. A fekete brit művészet virágzik".

© Nike / A-COLD-WALL*

Lendületbe jön

Mivel mindhárman posztoltak a Nike x ACW* TN98-ról, a kampány valóban kezdett lendületet venni, és másnap a Nike is beszállt. Szeptember 8-án az A-COLD-WALL*-al közös posztban közzétették Moses négy stílusos képét a nikesportswear Instagram-oldalukon. Mindegyik szélesvásznú felvételen ugyanaz a "The Renaissance" modellcsoport pózolt az Onyx és Stone színváltozatokban, sötét környezetben, betonháttér előtt. A kommentben az "ACW_NIKE TN98" szavakkal foglalták össze a kollaboratív sneakereket. A kifinomultság és az absztrakció összjátéka az időtlen, ikonikus Air Max Plus 98 lencséjén keresztül." Emellett bejelentette a cipő megjelenési dátumait - világszerte szeptember 12-én az a-cold-wall.com-on és szeptember 21-én az SNKRS alkalmazáson.

© Nike / A-COLD-WALL*

Közelebbről

A kampány aztán szeptember 10-én folytatódott, ezúttal ugyanazzal a két képpel, amelyet a nikesportswear Instagramon és az A-COLD-WALL* oldalán is közzétettek. Mindkettő egy-egy közeli kép volt Moses fotóiról, amelyeken a modellek először a teljesen fekete, majd a teljesen fehér változatot viselték. Így a megjelenés miatt izgatottak közelebbről is megnézhették a két színváltozatot, míg az ACW* kommentje megismételte a megjelenési dátumokat, a Nike pedig a "mélyen gyökerező @acoldwall partnerség negyedik fejezeteként" írta le a kollaborációt.

© Nike / A-COLD-WALL*

A végső lökés

Szeptember 11-én, a korai hozzáférés dátumának közeledtével az A-COLD-WALL* két posztot kurátorkodott. Az egyik hat képet tartalmazott, amelyek az Onyx és Stone színváltozatokat mutatták be részletesen, a kommentekben leírt részletekre összpontosítva, mint például a "teljes szemcsés bőr felsőrész termoformázott külső vázzal", a "lézerrel bevésett @nike swoosh és grafikai alkalmazások" és a "bordázott TPU sarokvédő sematikus aljzattal". Mindenki számára, aki már korábban is érdeklődött a design iránt, ez volt a végső lökés, mivel megmutatta, mennyire kifinomult és precíz volt ennek a cipőnek a kivitelezése. Hogy még nagyobb hype-ot adjon a kiadásnak, a második poszt négy képet mutatott be egy Los Angeles-i óriásplakátról, amelyen Gariel Moses reneszánsz ihletésű darabja látható. Samuel Ross aznap egyetlen képet osztott meg ugyanerről az óriásplakátról az Instagram-oldalán. Azt egyszerűen ott hagyták kommentár nélkül, de Moses volt az első, aki egy olyan emotikonnal válaszolt, amelyen két pezsgőspohár koccintott egymással - finom koccintás a közös munkájukra. Másnap az ACW* Instagramján egyszerű profilok jelentek meg az Onyx és Stone színváltozatokról egy törtfehér háttér előtt, alul kettős márkajelzéssel, nyugodtan bejelentve, hogy a cipő már kapható.

© Nike / A-COLD-WALL*

A House Blue színváltozat

Most, hogy ez a két színváltozat megjelent a világban, a márkák figyelmüket a House Blue színváltozat megjelenésére fordíthatták, amely szeptember 18-án fog megjelenni. Négy nappal ezt megelőzően az A-COLD-WALL* Instagramján megjelent egy videó, amelyen valaki, talán maga Samuel Ross, az új Nike Air Max Plus kék változatában sétál egy futópadon. A háttérben hangulatos zene szólt, maga a videó pedig ki-be vágott. A kommentben arra kérték az embereket, hogy regisztráljanak a weboldalon a frissítésekért. Ezt egy másik, szeptember 17-i poszt előzte meg, amely két képet mutatott Moses fotózásából, ezúttal a House Blue tornacipőben álló modellekről. A londoni fotósra a kommentben is utaltak, ahogy a cipő megjelenési dátumára is. A harmadik színváltozat megjelenésével egy időben a márka ismét posztolt, méghozzá négy képet, amelyek a dizájn konkrét részleteire fókuszáltak, köztük olyan egyedi szempontokra, mint a maratott swoosh és a geometrikus négyzetek, a finom betűk a száron, a látható Air egység és a sarok különböző márkaelemei, amelyek mind az ikonikus Tn logó köré összpontosulnak. A megjegyzés szerint a cipő kizárólag az A-COLD-WALL* weboldalán érhető el.

© Nike / A-COLD-WALL*

A dizájn mögött

Ekkor már jól haladt a megjelenési kampány, és a következő lépés a cipő bevezetése volt az SNKRS alkalmazáson. Egy nappal előtte, szeptember 20-án a nikesportswear és a nikelondon Instagram-oldalak egyaránt megosztották a Samuel Ross-szal és projekttervező csapatával készített "Behind the Design" videó klipjeit. Ebben Ross a Nike-val való partnerségéről és a tornacipő néhány ötletéről beszélt, amelyben az AM Plus-t "az európai sportruházat és tornacipő-kultúra talán legnagyobb ikonjaként" jellemezte. A posztból készült teljes videót a Nike weboldalán lehetett megtekinteni a "Behind the Design" című produkcióban. Ebben a hosszabb változatban a projekt vezető menedzsere és cipőtervezője, Laura Song hallható volt, amint arról beszél, hogyan emelték ki a cipő néhány finomabb részletét, például a látható légzsákot és az áttetsző szempontokat. Mellette a csapat egy másik tagja, az európai férfi lábbelikért felelős vezető PLM, Matthew Hay. Ő a Nike portfóliójának egyik "koronaékszereként" jellemezte a Plus-t, mielőtt Ross felvázolta a cipővel kapcsolatos elképzeléseit, kijelentve, hogy szeretné feltárni a mérnöki munkát, hogy láthatóvá tegye a készítési folyamatot, és felfedje a cipő törékenységét és tökéletlenségét, mint fizikai tárgyat. Elmagyarázta a lézeres maratási folyamatot, amellyel a külső bőrből (nappa) készült külső formát létrehozták, valamint az ACW és a Nike közötti színkapcsolat újításának és fejlesztésének egyensúlyát. Ezt a kék szín használata az egyik színváltozaton, valamint a módszeres színválasztáson keresztül érték el, amelyet az örökség témájának vizsgálata érdekében a "kréta, pala, törtfehér tónusok, majd a feketék és a faszén" révén a Stone és az Onyx színváltozatokon végeztek. Ross azt is elárulta, hogy ez a projekt a közösségről szólt, de egyben személyes is volt számára, mivel a Plus egy olyan cipő volt, amelyet mindig is szeretett volna, de nem tudott beszerezni, és kijelentette, hogy a cipő megvásárlása "majdnem olyan volt, mintha az első műalkotásodat vennéd meg".

© Nike / A-COLD-WALL*

A cipő aláírása

2023. szeptember 21-én végre megjelent a Nike TN98 x A-COLD-WALL* sneaker az SNKRS alkalmazáson. Ugyanezen a napon maga Samuel Ross is részt vett egy cipőaláíráson a Dover Street Marketben. Az eseményt az ACW* Instagram-oldalán három képpel népszerűsítették, amelyeken Ross különleges installációja látható, amely egy sor kék szoborból állt, amelyek a House Blue TN98 színével megegyező színűek voltak, a cipőhöz hasonlóan finom fehér márkajelzéssel. A kommentből kiderült az esemény időpontja, és az is, hogy "érkezési sorrendben dedikálja a cipőket".

© Nike / A-COLD-WALL*

Az Air Max Plus történetének elmesélése

Bár ez még egy utolsó lökést adott a kiadásnak, A-COLD-WALL* egyértelműen hihetetlenül büszke volt a dizájnra, és az ACW* weboldalán a mai napig létezik egy részletes leírás az együttműködésről. Van egy bevezető oldal, amely visszatekint a márka és a Nike hétéves együttműködésére, és a tornacipőket úgy jellemzi, mint "örökölt sziluetteket, amelyeket az ACW vizuális keretei között dekonstruáltak és újjáépítettek". Elmagyarázza Ross módszerét, hogy "progresszív lencsével" meséli el az egyes cipők történetét, és felvázolja a "fejlett szövetek, innovatív építési technikák és avantgárd színalkalmazások" használatát, amelyek mind nyilvánvalóak a TN98 tervezésében. A közösséget itt is megemlítik, a weboldal szerint ez "továbbra is a folyamatban lévő projekt középpontjában áll", mivel megvizsgálják "a viselő és a márka közötti kapcsolatot", hogy "beszélgetést generáljanak a kollektív tapasztalatainkról és közös történelmünkről".

© Nike / A-COLD-WALL*

Mélyebbre merülve

Ezen a bevezetőn túl, amely önmagában is érdekes betekintést nyújt a kollaboráció mögött álló témákba, egy második oldal még mélyebbre ás a márka Air Max Plus-ába, beleértve az egyes színváltozatok hatásait is. Visszatér a márka bevezetés előtti közösségi média posztjaiban említett számos koncepcióra és ötletre, többek között az ACW* és a Nike közötti mély kapcsolatra. A cím a megjelenési kampányban használt egyik mondatot is megismétli: "ACW_NIKE TN98: A kifinomultság és az absztrakció összjátéka egy időtlen ikon lencséjén keresztül." A projekt egyik célja, hogy kibővítse az eredeti 1998-as Nike Air Max Plus TN "kulturális jelentőségét és radikális innovációját", majd felvázolja a cipő különböző kulcsfontosságú jellemzőit, például az "elegáns, teljes bőrből készült" külsőt, amely "a kopással öregszik és patinásodik", így megváltoztatva "a TN98 megjelenését és érzetét". A cipő "visszafogott kifejezésmódját" és az ACW* "geometriára való bólintását" is illusztrálják, az előbbit a "bordázott TPU saroklemez alatt" elrejtett finom márkajelzésben, az utóbbit pedig a lézerrel bevésett "oldalsó swoosh és kompakt négyzetek" mutatják be. Az oldal még a Gabriel Moses-szal való együttműködést is közelebbről megismerteti az olvasóval, az ő képeit, amelyek az egész oldalon megjelennek, "a reneszánsz tablók és a teljesítményruházat tesztelő központok által inspirált szürrealista állóképek sorozataként" írja le. A munkájában vizsgált témák "az emberi fizikum, a stilizált mozgás és a sportosság új módszerei" köré épülnek, kihívást jelentve "a hagyományos kampányképek normáival szemben".

© Nike / A-COLD-WALL*

Inspirációk

Az oldalon lejjebb található egy rövid rész, amely a három színváltozat történetét mutatja be, kezdve az Onyx-szal. Állítólag az "árnyékkal" játszik, hogy a Plus védjegyének számító exoskeleton frissített konstrukcióját különböző fényviszonyok között egyszerre mutassa és rejtse el. Ross inspirációja a "brutalista tervezési filozófia", valamint a "lecsupaszított konstrukció és exponált mérnöki munka" megteremtésének szándéka, "minimális kivitelezéssel". Ezután következik a Stone, amelyet a következő címszó kísér: "Embracing imperfection through exposure of the making process", amiről Ross a Nike "Behind the Design" videójában hallott beszélni. Ezt a színváltozatot "fényes ellenpontként" határozza meg, amelynek "sziluettjét és anyagait" "újrakontextualizálták". A hangsúlyt ennél a modellnél a "Nike Air buborékos párnázó egység", míg az idővel kopó "öregített felület" a "változó városi környezetünkre" utal. Végül a House Blue is megkapja a maga magyarázatát. Az inspirációkat ismét a városi tájakból merítik, a design pedig "az ipari terekkel és a modernista brit építészettel való szélesebb körű foglalkozást" képviseli. Különösen "Richard Rogers ikonikus külső kék csővezetékei" jelentik a tornacipő kinézetének "kulcsfontosságú érintkezési pontját" - ez a hatás illik a legelső Air Max modell tervezése mögött álló Tinker Hatfield eredeti motivációjára. Ezen felül maga a szín is nagy jelentőséggel bír Ross és az ACW* számára, mivel "a tisztaságot, a funkcionalitást, a biztonságot és a bizalmat jelképezi". A kék szín a márka "egységesítő témája", mivel a világ minden pontján ezt a színt használják, amely "szilárd háttérként" és "hangszínmeghatározó eszközként" szolgál, amely egyszerre "hatásos és energizáló". Ennek a színnek a széleskörű használata mind a nyilvános, mind a magánterekben a "hitelesség eredendő érzését" mutatja, ami a tornacipő és az egész együttműködés alapját képezi. Mindegyik lenyűgöző színváltozatnak külön oldala van a cipő teljes leírásával és a kiemelkedő dizájnelemekkel. Az információk mindegyik oldalon ugyanazok, és a képek mindegyike egy elegáns fehér háttér előtt helyezkedik el, közeli képekkel a cipő finomabb részleteiről.

© Nike / A-COLD-WALL*

Két kreatív erőmű

A TN98 by A-COLD-WALL* megjelenése óta eltelt időben a Nike egy "Behind the Design" kiállítással is tisztelgett az együttműködés előtt az SNKRS Day 2023 keretében. Ezt az eseményt a nikelondon Instagram-oldalán mutatták be október 12-én Gabriel Moses és Samuel Ross klipjeivel, amelyekben a kollaborációról alkotott nézeteikről beszélgetnek. Hozzászólásaik a kreatív munkához való egyéni hozzáállásukat mutatták be, Ross azt tanácsolta a művészeknek és a tervezőknek, hogy ne kérjenek bocsánatot a kreativitásukért, kijelentve, hogy nincs "tökéletes útiterv" vagy "szigorú út", és fontos, hogy "legyél a legnagyobb kritikusod az út során". Moses eközben kifejtette meggyőződését, hogy a kollaboráció "varázslatos lehet", ha jól csinálják, és arra ösztönözte az alkotókat, hogy legyenek nyitottak, találjanak hasonló szemléletű embereket, és bízzanak önmagukban. A kommentár a két férfit "látnokként" és "kreatív erőművészként" jellemezte, akik "új életet adnak az utcai klasszikusoknak".

© Nike / A-COLD-WALL*

Tisztelgés egy klasszikus előtt

A Nike és az A-COLD-WALL* közötti együttműködés több év alatt nőtt és fejlődött olyan szintre, hogy a Nike örökölt Nike tornacipőit merész és izgalmas módon tudják reprodukálni. Az ikonikus Air Max Plus tiszteletére Samuel Rossnak sikerült ezt elérnie az időtlen modell sajátos megközelítésével. Ross TN98-jának fényűző érintései feldobták az Air Max Plus megjelenését, így tökéletes óda a Nike-val való hétéves együttműködéséhez.

Read more

A SPORTSHOWROOM sütiket használ. A cookie-kra vonatkozó szabályzatunkról.

Folytatni

válaszd ki az országodat

Európa

Amerika

Ázsia csendes-óceáni

Afrika

Közel-Kelet