SPORTSHOWROOM

On

Cloud

Egy díjnyertes sziluett, amely elmosja a sport és a divat közötti határokat.

On Cloud
© On

Ambíció és elismerések

A 2010-es évek elején az On egy fiatal vállalat volt, amelynek alapítói tele voltak ambícióval. Olivier Bernhard társalapító és korábbi világbajnok sportoló sporttapasztalata, innovatív ötletei és páratlan szenvedélye 2012-ben meghozta a sikert, amikor a márka Cloudracer futócipője 2013-ban a müncheni ISPO nemzetközi szakkiállításon elnyerte a Brandnew díjat a sportban való innovációért. A rangos elismerés elnyerése hatalmas lökést adott Bernhardnak és társainak, Caspar Coppettinek és David Allemannak, így nekiláttak egy új sziluett megalkotásának - amely a fiatal cég zászlóshajójaként szolgálhat, és talán még ikonná is válhat. A cipő, amit elkészítettek, a figyelemre méltó On Cloud volt.

© On

Egyedülálló párnázási rendszer

A 2014-ben érkező első változat, amelyet egyszerűen csak The Cloud néven ismertek, a márka által már ismert nagy teljesítményű technológiákkal volt felszerelve, különösen az egyedülálló CloudTec párnázási rendszerrel. A Bernhard egyik barátja által összeállított prototípusból kifejlesztett CloudTec még az On létezése előtt készült, és üreges csövekből állt, amelyek a futó súlya alatt összenyomódtak, segítve minden egyes lépés lágyítását, mielőtt visszarugóztak volna, és versenycipőhöz hasonlóan hajtották volna őket előre - egy olyan kombináció, amelyet nehéz volt elérni, és amely akkoriban új utat nyitott a futóközösségben. Minden egyes CloudTec elem külön-külön működött, reagált és alkalmazkodott a viselője egyedi lábfejmozgásához, hogy függőleges és vízszintes alátámasztást biztosítson, míg a rendszer egésze kényelmes, mégis érzékeny futási élményt nyújtott. A Cloudracer üreges talpbetéteivel ellentétben, amelyek a külső talpból álltak ki, a Cloudon lévő üreges talpbetéteket a hab középtalpon belül alakították ki, így alacsonyabb profilja inkább egy hagyományos versenyzői lapos talpnak felelt meg. Ez jelentős előrelépést jelentett a technológia terén, és megszabta a jövőbeni használatának alaphangját.

© On

Egy lendületes középtalp

Ezeket a felhőszerű nyílásokat a márka Zero-Gravity habja vette körül - egy új EVA-keverék, amelyet gumival kevertek, hogy egyszerre legyen könnyű és ruganyos -, alattuk pedig egy sor tapadó gumilap volt a szilárd tapadás érdekében. A talp alatt mély flex barázdák választották el az egyes CloudTec podokat, középen pedig egy nagy csatorna futott, hogy a cipő hihetetlenül rugalmas legyen. A talpegység belsejében volt az úgynevezett Speedboard: egy speciálisan tervezett lemez, amely merevítő mátrixot alkotott a habon belül, hogy felfogja a futó energiáját, és továbbítsa azt előre a lábujjba az erőteljes lökés érdekében.

© On

Könnyű felsőrész

A rugózó talpegység mellett az On Cloud könnyű felsőrésze légáteresztő hálóból készült, minimális felsőrésszel az elülső lábfej körül, és egy nagyobb, a lábközépen a sarokig érő panellel. A belső szerkezet hiánya hihetetlenül rugalmassá tette, így kényelmesen a láb köré formálódott, hogy jól illeszkedjen, míg a rugalmas Speed Lacing rendszer egy felsliccelhető cipő egyszerű kényelmét biztosította. A zsinóros nyelv és a gondosan kialakított sarok a helyén tartotta a lábat, és azok számára, akik erősebb rögzítésre vágynak, egy pár hagyományos fűzőt is mellékeltek a dobozban.

© On

Stílusos kialakítás

Az On Cloud számos előnnyel rendelkezett, és dicsérték pehelykönnyű tapintása, kényelmes illeszkedése és szilárd, lendületes talpa miatt. Teljesítményes futó kialakítása ellenére stílusos is volt, a márka jellegzetes CloudTec párnázottságával, amely a minimalista márkajelzés, az eltolt nyelvfolt mellett a ferde varrás, amely a lábujj felé lefelé ível, valamint a sarok oldalán és hátulján átfűzött textilszalagok mellett kiemelkedő megjelenést biztosított. Ezek az érdekes vizuális elemek olyan általános alkalmi esztétikát kölcsönöztek a sziluettnek, amely a sportolói közösségen túl is széles körben vonzóvá tette, és sok viselője mindennapi tornacipőként és futócipőként is kezelte.

© Tovább

Egy díjnyertes cipő

Ezek a szempontok rengeteg figyelmet vonzottak az első On Cloudra, csakúgy, mint a Svájci Szövetségi Technológiai Intézet által végzett kutatás, amely kimutatta, hogy a CloudTec párnázás segít csökkenteni a futók szívritmusát és vérlaktát szintjét. Ezek a sikerek segítettek az On-nak abban, hogy ez idő alatt gyorsan növekedjen, és a márka 2014-ben új irodákat nyitott az Egyesült Államokban, majd a következő évben Japánban is terjeszkedett. A Cloudracerhez hasonlóan a Cloud is díjnyertes cipő lett, 2015-ben elnyerte a legjobb teljesítményű futócipőnek járó ISPO Gold Awardot. Míg az On a világ legkönnyebb, teljesen párnázott futócipőjeként hirdette, Urs Weber, az ISPO zsűrijének tagja "könnyű edzőcipőnek" nevezte, amely "kényelmes párnázást biztosít a középtalp és a külső talpszerkezet speciális párnázási rendszerének köszönhetően." A felsőrészt pedig "nagyon légáteresztőnek és a futócipők igazi dizájn-statútumának" nevezte, így összegezve a teljesítmény és a stílus forradalmi keverékét.

© On

Sportos győzelmek

Ez a hihetetlen visszajelzés még több rajongót szerzett az On Cloudnak, és a profi sportolók elkezdték viselni edzés és verseny közben egyaránt. Különösen Nicola Spirig és Tim Don triatlonisták bizonyították a cipő sportszerűségét. Miután a márka egy pár futócipőjében debütálva megnyerte a Cozumel Ironman-t, az On sportolója, Spirig ezüstérmet szerzett a 2016-os Rio de Janeiró-i olimpiai triatlonversenyen, miközben egy feltűnő, élénk lime-zöld akcentusokkal ellátott Clouds párat viselt. Eközben Don egy visszafogottabb fekete-szürke színű cipőt viselt, amikor megnyerte az Ironman 70.3 Monterrey-t. Kivételes, 1:12:34-es futóideje adott neki előnyt, és győzelemre vitte a verseny utolsó szakaszában. A Cloud gyors, agilis kialakítása kulcsfontosságú tényező volt mindezen diadaloknál, mivel a rendkívül lélegző felsőrész segít hűvösnek maradni a forró körülmények között, a Speed Lacing rendszer pedig megkönnyíti az átmenetet a kerékpározás és a futás között.

© On

Fejlesztések

Népszerűsége ellenére az On Cloudon még mindig lehetett volna javítani. A cipőt a sok dicséret mellett kritizálták a tartósság hiánya miatt, míg a talp flex barázdái könnyen felszedtek köveket és egyéb törmeléket, amikor terepen használták. A tervezők tovább folytatták az innovációt és a problémamegoldást, és a második változatnál a talp sokkal strapabíróbbá tették a kialakítást. Az elülső talpbetétek is masszívabbak lettek, míg a párnázás a puha talajra lépés és a határozott, érzékeny lépés ideális keverékét kínálta. A változtatások során a tervezőknek sikerült megőrizniük a Cloud könnyű érzetét és minimalista megjelenését, és a márka számos stílusosan vibráló dizájn megjelentetésével támaszkodott az alkalmi tornacipő értékére. Ezzel szemben a karcsú "All Black" színösszeállításról azt mondták, hogy a cipő puszta körvonallá redukálódik, Thilo Alex Brunner tervező pedig azt állította, hogy ha az On Cloudot csak erről fel lehet ismerni, akkor a cipőkultúra ikonjává válhat.

© On

Egy 24/7 városi futó

2018-ra a Cloudot ismét frissítették, ezúttal a futóteljesítmény helyett az életmódbeli előnyökre helyezve a hangsúlyt. Olivier Bernhard egy rövid videóban jelent meg az On Labs-en kívülről, kiemelve, hogy miért is olyan nagyszerű cipő. A szabadban, a kerékpárja melletti lépcsőn ülve hangsúlyozta az új Cloud könnyű felépítését, kényelmes felcsúsztatható kialakítását és a varrás nélküli elülső lábfej megerősítéseket, és "kedvenc cipőjének nevezte az edzés és a munka között", és kijelentette, hogy "másképp határozza meg a kényelmet", és "kiválóan néz ki". Ezzel párhuzamosan egy másik videó is megjelent, amely a "24/7 városi futó" képességeit mutatja be. Ebben Brendan Fallis DJ és vállalkozó osztotta meg 24 óráját New York-i életéből, futva, sétálva és DJ-szettet adva, mindezt az On Cloudban. Az elegáns fehér felsőrész jól látható volt, a karcsú új dizájn a korábbi textilszalagok helyett vékony fényvisszaverő csíkokat visel a még minimalistább megjelenés érdekében. A videó tökéletesen bemutatta, hogy milyen aktív életmódra épült a cipő, és a "Never Not On" felirattal fejeződött be, jelezve, hogy a cipő egész napra alkalmas.

© On

Kísérletezés a változatokkal

Ez idő tájt kezdett el az On olyan változatokkal kísérletezni, mint a Cloud Waterproof. A tervezett hálós felsőrész speciális bevonatot kapott, amelyet úgy terveztek, hogy megvédje viselőjét a széltől és az esőtől, miközben könnyű és légáteresztő marad, ezzel egy újabb dimenziót adva a népszerű sziluettnek, amely még inkább alkalmassá tette a városi élet nehézségeihez. Egy évvel később mutatták be a Cloud Dipet, amelynek neve onnan ered, hogy a gumi sárvédőt egy különleges merítési technikával vitték fel. Ez a védőfunkció volt a Dip legnyilvánvalóbb frissítése, de a cipő felsőrésze is kemény ballisztikus vászonból készült, ami sokkal tartósabbá tette, mint társait. Néhány esztétikai változtatás is látható volt, beleértve a központi nyelvfoltot, míg a talp ugyanaz maradt, biztosítva, hogy a cipő megbízható kényelmet és rugózást nyújtson, amit a rajongók a Cloudtól elvárhattak.

© Tovább

A tökéletes cipő munkához, játékhoz és sportoláshoz

A 2020-as évek elején a vállalat rendkívüli növekedést tapasztalt, és az immár ikonikus Cloud volt a zászlóshajó sziluettje. Ezt kihasználva David Allemann társalapító megjelent egy 2020-as videóban a legújabb változathoz, amelyet úgy emlegettek, mint "még mindig a világ legkönnyebb, teljesen párnázott futócipője... az egész napos kényelemre és teljesítményre hangolva." Allemann ismertette azokat a jellemzőket és tulajdonságokat, amelyek a Cloudot az előző hat évben olyan sikeressé tették, beleértve a szuper könnyű, ütésálló középtalpat, a megbízható tapadókapszulákat, a lendületes Speedboardot és a Speed Lacing rendszert. Megjegyezte továbbá a jól illeszkedő felsőrészt, a kényelmes antimikrobiális anyagokat, a szilárd rögzítést és a minimalista stílust. Mindezeket az elemeket most nagymértékben optimalizálták az eredeti dizájnhoz képest, így olimpiai szintű teljesítményt nyújt, miközben sokoldalú megjelenést is kínál, amely az irodától a futópályáig mindenhez illik. Ezáltal tökéletes lett "azok számára, akik a munkát, a szórakozást és a sportot aktív életmóddal ötvözik".

© On

Fenntarthatóbb tervezés

2022-ben a márka végre elkezdte számozni a cipőt az On Cloud 5 megjelenésével. Az előző kiadás összes klasszikus jellemzője megmaradt, de néhány változtatással javították az illeszkedést és a kényelmet. A Speedboardot áttervezték a jobb átmenet érdekében a lábfejben, a sarokrész újra lett formázva az extra biztonságos illeszkedés érdekében, a középtalp megnagyobbodott a még nagyobb kényelem érdekében, az anyagok pedig javultak a jobb tapintás és tartósság érdekében. Esztétikailag hasonló volt az előző modellhez, bár a ferde hímzés a nyelv és az elülső lábfej mentén már nem volt jelen, és a vászonháló a lábfej középső részén egységesebb összképet adott. A legnagyobb frissítést a márka fenntartható tervezésre való fokozottabb összpontosítása jelentette, amelynek köszönhetően a Cloud körülbelül 44%-ban újrahasznosított anyagokat tartalmazott. Az On mindig is törődött a környezetbarát eljárásokkal és termékekkel, de ez a 2020-as évek elején még inkább felerősödött. Egyre több újrahasznosított elemet vezettek be számos On cipőbe, és a ciklikus, hulladékcsökkentő módszereket alkalmazták az egész üzletágban, így a Cloud rajongói még több okot kaptak a vásárlásra.

© On

A kínálat bővítése

A megnövekedett sikerrel együtt járt a nagyobb ambíció is, és az On kibővítette a Cloud sorozatot, az ötödik generációs modell több változatát hozva létre közös és egyedi jellemzőkkel egyaránt. Mindegyik ugyanazt a talpegységet kapta, így megőrizve az alapsziluett kiváló párnázottságát és alátámasztását, így a felsőrészükben különböztek meg. A ma már szokásos Waterproof változat mellett létezett a komfortos Terry kiadás, amely plüss pamutszövetet, pihe-puha frottír anyagú nyelvet, szintetikus bőr felsőrészt és extra perforációkat vezetett be a sarok körül, hogy pótolja az elülső lábon keresztül elveszített légáteresztő képességet. Eközben a Combo más textúrát választott a kéttónusú szőtt hálóval, a Ready pedig a 2019-es Dip változat evolúciója volt, amely strapabíró vászon felsőrésszel és vízálló TPU sárvédővel rendelkezik, amely körbetekerte a felsőrészt, hogy megvédje azt a sár és a szennyeződések fröccsenésétől. a 2023-as Push szűk, atlétikus felsőrésszel és rugalmas hálós rétegekből épített puha nyelvvel rendelkezett a további kényelem, rugalmasság és légáteresztő képesség érdekében, egy ferde bemélyedéssel, amely az eredeti Cloudon alkalmazott esztétikus varrás előtt tisztelgett. Végül a Coast a legegyedibb megjelenést kapta az összes közül, teljesen eltávolítva az overlay-t a lábközépen és a saroknál, hogy sokkal rugalmasabbá tegye. Ezt és más változtatásokat, köztük az újratervezett kick-down sarkat, a csúszásmentes talpbetétet, a gyorsan száradó anyagokat és az izzadságelvezető talpbetétet úgy tervezték, hogy ez legyen a tökéletes utazócipő - könnyű, könnyen csomagolható, gyorsan felvehető és kényelmes a forró, párás környezetben.

© On

A sorozat bemutatása

Ezek a Cloud 5 változatok megmutatták a sorozat fejlődő jellegét, amely mostanra már nagyrészt a mindennapi használatra, nem pedig a teljesítményfutásra összpontosított. Mindazonáltal megtartották azokat a támogató atlétikai technológiákat, amelyek az eredetit olyan sikeressé tették, így továbbra is számíthattak a CloudTec párnázás, a Zero-Gravity hab és a rugalmas Speedboard által nyújtott egyedülálló kényelemre és támogatásra. A 2022 és 2023 folyamán megjelent néhányat stílusos videókban mutatták be, amelyek az aktív életmód széles skáláját mutatták be, amelyet a kollekció a bátorítás érdekében építettek. A Cloud 5 alapmodell a "The everyday performance shoe that's built different" című lazító filmmel indított, amelyben egy Anastasia nevű zenész és művész viselte a cipőt, miközben szelíd napi rutinját végezte, mielőtt elindult volna egy mozgalmas estére a városba. A leírás kiemelte a Cloud továbbfejlesztett kényelmét és párnázottságát, a stabil CloudTec konfigurációt és az újrahasznosított anyagok használatát.

© On

Érzelmekre ható marketingkampány

A Ready változathoz a márka követte Shon Faye ügyvédből lett aktivistát és írót egy erőteljes, a szabadságról és az ellenállásról szóló darabban, amely a cipő "egész napos teljesítményére összpontosított... amely lehetővé teszi, hogy oda menj, ahová mások nem." Eközben a Combo videójában Krystal Candu crossfit adaptív sportolót ábrázolta, aki a szorongással és félelemmel folytatott küzdelmeiről beszélt. A videó a Cloud kényelmes, felcsúsztatható kialakítását mutatta be, míg a szöveg kiemelte a "non-stop kényelmet" az "egész napos kalandokhoz". Végül a Push-t a DJ és lemezproducer Sango viselte, miközben a közösségtől a történetmesélésen át az együttműködésig számos témáról beszélt, a kommentár pedig azt állította, hogy zenéjének "műfajilag olvadó hangzása van, amely nem fél attól, hogy más legyen." Hasonló módon a Cloud 5 "ugyanezt a félelem nélküli kitűnés ölelését csatornázza": Másképp épül, hogy páratlan kényelmet, tartósságot és támogatást nyújtson".

© Tovább

Az életstílusok széles skálájának támogatása

Ezek a magával ragadó filmek az On Cloud 5 sokoldalúságát illusztrálták, mindegyik a kialakítás valamelyik aspektusához kapcsolódik, legyen szó a talpegység által biztosított ritmusról és pattogásról, vagy a meleg, pihentető kényelemről és a felsőrész dinamikus rugalmasságáról. A végső üzenet a cipő egyedülálló athleisure-konstrukciójáról és az életstílusok széles skálájáról szólt, amelyre alkalmas. Ezt a 2023-as év során számos híresség példázta, akiket sportoláshoz és szabadidőhöz egyaránt viseltek. Lucy Hale amerikai színésznő és énekesnő Los Angelesben a Push változat fekete-fehér párjában mutatkozott, míg a brazil modell, Gisele Bündchen egy elegáns, teljesen fehér Cloud 5-öt viselt Miamiban, amikor vásárolt. Később az év folyamán Brooke Shields amerikai színésznő hasonlóan kecses színben vett részt az éves jótékonysági Race of Hope versenyen New Yorkban. Ez tovább szélesítette a divatcikk vonzerejét, miközben azt is bizonyította, hogy futócipőként is működőképes.

© On

Az innováció motorja

Mivel az On Cloud ismertsége évről évre nőtt, a márka 2025-ben piacra dobta az immár ikonikus sziluett hatodik iterációját. Az újítással a cipő teljesítménye még magasabb szintre emelkedett, anélkül, hogy a jellegzetes, időtlen esztétika, amelynek köszönhetően a Cloud világszerte a ruhatárak alapdarabjává vált, gyengült volna. Bár a kivételes csillapítás megmaradt, a hálós felsőrész és a varrás nélküli felsőrész erősebb lett, a belső szerkezetet pedig megváltoztatták, hogy kényelmesebb illeszkedést és jobb saroktámasztást biztosítsanak. A jól ismert belépő kialakítást egy új talpbetéttel és a gallérnál szélesebb nyílással is továbbfejlesztették, hogy a lábtípusok szélesebb skálájához alkalmazkodjon. Mindezt újrahasznosított és biológiailag támogatott anyagok keverékével érték el, a poliészter felsőrésztől a TPU elemeken át a középtalp habjáig, így a Cloud 6 az egyik legfenntarthatóbb cipő lett. Az alapmodell mellett az On visszahozta a vízálló kiadást, amely mostantól egyszerűen Cloud WP néven ismert, valamint a népszerű Push és Coast változatokat. Mindegyik a klasszikus minimalista stílust példázta, amelyről az On ekkorra már híres lett, és az alapmodellel együtt a lenyűgöző életstílusú cipők kiváló kollekcióját alkották.

© On

Kifejező indítás

A Cloud 6 megjelenése alkalmából az On a világ minden tájáról származó kreatív tehetségekkel együttműködve indított egy bevezető kampányt, amely kiemelte a sziluett azon képességét, hogy könnyedén a Cloud-rajongók következő generációjának mindennapi stíluselemévé váljon. A játékos videó Inès Michelotto multidiszciplináris olasz művészt, Mamady Diana londoni művészeti vezetőt, Xiaoqiao kínai énekes-dalszerzőt és honfitársát, Kai-t, a művész és DJ-t ábrázolta, akik az önkifejezés olyan kérdéseiről gondolkodtak, mint "Ki akarok ma lenni?" és "Hogyan akarok ma mozogni?" A következtetés az volt, hogy nem kell túlgondolni, és az On Cloud 6 végig egyszerű megoldásként lett bemutatva. Egy kísérő megjegyzés a kényelmet és a sokoldalúságot hangsúlyozta a következő szavakkal: "Minden modell... még jobb párnázottságot és illeszkedést hoz. És ugyanazt a karcsú dizájnt, amely minden megjelenéshez illik".

© On

Egy epikus utazás

Alig több mint tíz év alatt az On Cloud díjnyertes teljesítményfutóból ikonikus életmódtornacipővé vált. Mint az On egyik legkorábbi sziluettje, a márka azon képességét képviseli, hogy az idők során képes alkalmazkodni és fejlődni anélkül, hogy kompromisszumot kötne az "emberi szellem mozgással történő lángra lobbantásának" alapértékével. A mai Cloud az aktív városiak ideális cipője, amely a futás érzését forradalmasító, támogató technológiákat kombinálja az egész napos viseletre tervezett, kényelmet nyújtó funkciókkal és az elegáns, mégis sokoldalú megjelenéssel, amely szinte minden helyzethez illik. Nem csoda, hogy elit sportolók, stílusos hírességek és nagyjából mindenki lábát megtisztelte már.

Bővebben

A SPORTSHOWROOM sütiket használ. A cookie-kra vonatkozó szabályzatunkról.

Folytatni

válaszd ki az országodat

Európa

Amerika

Ázsia csendes-óceáni

Afrika

Közel-Kelet