Nike Huarache
186 árucikkEgy vízisícipő által ihletett tornacipő, amely szeretett dizájnná vált.
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Black & Anthracite"
- Ft34.444,41
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Dark Obsidian"
- Ft34.444,41
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Summit White"
- Ft40.319
- Nike
- Air Huarache 20Y24 x Patta
- "Saffron Quartz"
- Ft52.488,87
- Nike
- Air Huarache 20Y24 x Patta
- "Black"
- Ft52.488,87
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Hemp"
- Ft39.591
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Photon Dust & University Red"
- Ft44.091
- Nike
- Air Huarache
- "Triple Black"
- Ft35.991
- Nike
- Air Huarache
- "Triple White"
- Ft26.652,49
- Nike
- Air Huarache
- "Triple Black"
- Ft53.080
- Nike
- Air Huarache
- "Orca"
- Ft45.990
- Nike
- Huarache Run 2.0
- "Sea Glass & Lime Blast"
- Nike
- Huarache Run 2.0
- "Black & Light Smoke Grey"
- Nike
- Huarache Run
- "Iron Grey & Volt"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Cargo Khaki"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Light Iron Ore"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Black & Medium Ash"
- Nike
- Air Huarache
- "Sail & Wheatgrass"
- Nike
- Air Huarache
- "Light Madder Root"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Laser Orange"
- Nike
- Air Huarache Premium
- "Summit White & Comet Blue"
- Nike
- Air Huarache SP
- "Khaki & Madder Root"
- Nike
- Air Huarache Craft
- "Summit White & Jade Ice"
- Nike
- Air Huarache Craft
- "Coconut Milk"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Sanddrift"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Bright Crimson"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Pure Platinum"
- Nike
- Air Huarache
- "Concord"
- Nike
- Air Huarache
- "Emerald & Resin"
- Nike
- Air Huarache
- "Deep Magenta"
- Nike
- Huarache Run
- "Triple Black"
- Nike
- Huarache Run
- "Triple Black"
- Nike
- Air Huarache
- "Rattan"
- Ft47.180
- Nike
- Air Huarache
- "Dark Olive"
- Nike
- Air Huarache
- "Infrared"
- Nike
- Air Huarache
- "Sunrise"
- Nike
- Air Huarache
- "Black & Safety Orange"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Volt"
- Nike
- Air Huarache
- "Black & Game Royal"
- Nike
- Huarache Run
- "Yin Yang"
- Nike
- Air Huarache
- "Ying Yang"
- Nike
- Air Huarache Premium
- "Enigma Stone"
- Nike
- Air Huarache J22
- "Black & Cool Grey"
- Nike
- Air Huarache
- "Tortoise Shell"
- Nike
- Air Huarache
- "Off Noir"
- Nike
- Air Huarache
- "Athletic Club"
- Nike
- Air Huarache Crater Premium
- "Halloween"
- Nike
- Air Huarache
- "One Mile Social Club"
Air Huarache
Egy nap, egy vízisíelés közben a Nike tervezőjét, Tinker Hatfieldet lenyűgözte, hogy a síbakancs neoprén szerkezete hogyan támasztja és illeszkedik a lábához. Látnok lévén Hatfield természetesen kísérletezni akart az anyaggal, hogy megnézze, be tudná-e építeni egy Nike cipőbe. Ez az előremutató koncepció hozta létre a márka egyik legmeghatározóbb dizájnját, a Nike Huarache-ot.
Hatfield rendhagyó tornacipője volt az első olyan futócipő, amely a Dynamic Fit technológia révén neoprént épített be, amely ezt a rugalmas anyagot belülről egy hőre lágyuló külső házzal kombinálta, hogy struktúrát adjon neki. Hátulról eltávolították a sarokbetétet, a támaszt egy gumipánt biztosította, amelyet az achilles mögött rögzítettek. Ez az újító jellegzetesség némileg szandálszerűvé tette a cipőt, és ezért kapta a "Huarache" nevet egy hagyományos mexikói lábbeli után. Amikor meglátta Hatfield előzetes vázlatait, Sandy Bodecker, a Nike termékfejlesztési igazgatója azt mondta, hogy ez az "istenek tornacipője" - ez egyrészt egy ragyogó elismerés, másrészt utalás a szandálszerű megjelenésre, amely a mitikus görög istenek, például Zeusz által viselt lábbelikre hasonlított.
Ezután egy prototípust kovácsoltak. A hőre lágyuló külső váz mellett az Air Huarache számos olyan tulajdonsággal büszkélkedhetett, amelyek fokozták a kényelmet és a futóteljesítményt. A memóriahabos talpbetétet Phylon-habbal és Airrel kombinálták a talpban, hogy puha legyen a talp alatt, míg a kettős fűzőlyuk-sor lehetővé tette a viselő számára, hogy a fűzést a saját ízlése szerint alakítsa. A márkajelzést is csökkentették - ez az ötlet akkoriban elég radikálisnak számított. Hatfield azonban biztos volt benne, hogy a funkcionális mexikói lábbeli és a lábhoz simuló neoprén ötvözése olyan cipőt eredményezett, amelyet csak a Nike készíthetett volna. Mindenki tudta volna, hogy ez egy Nike-design, így a márka logóját el lehetett hagyni. Ehelyett a Huarache saját, jellegzetes foltot kapott, amely a nyelvre került, míg a Nike márkajelzés a külső talpon és a sarokpánton maradt. Ez a lépés azt a minimalista ethoszt tükrözte, amelyet a Nike az újabb tornacipőiben próbált bevezetni. A Huarache minden bizonnyal ezt testesítette meg, mivel a tervezők csak a legszükségesebb alkatrészek felhasználásával a súlyát nagyjából 9,5 unciára csökkentették, így a valaha volt legkönnyebb futócipő lett, amely akkoriban a teljesítménytechnológia csúcsát jelentette.
Ezen a ponton minden olyan pozitívnak tűnt a Nike Air Huarache számára. Egészen addig, amíg a mintákat be nem mutatták az üzletvezetőknek. A Nike legnagyobb megdöbbenésére nem érkezett elég megrendelés ahhoz, hogy indokolt legyen a gyártása, és a sziluettet majdnem konzerválták. Ha egy Tom Hartge nevű, különösen merész termékmenedzser nem rendel 5000 Huarache-ot annak ellenére, hogy nem rendelkezik a megfelelő jóváhagyással, a cipő talán soha nem látott volna napvilágot. Hartge elment a New York Maratonra, amely tökéletes helyszín egy új futó bemutatására. Három nappal később az összeset eladták. A kereslet kialakult, és az üzletvezetők az első hónapban 500 000 párat rendeltek.
1991-es megjelenésekor a Nike Huarache nem csak teljesen másképp nézett ki, mint a 90-es évek elejének más futócipői, de neoprén belseje miatt minden egyes viselője lábfejének alakjához alkalmazkodott. Ez olyan zokni-szerű illeszkedést biztosított, amely annyira egyedi volt, hogy a márka a "Have you hugged your foot today?" szlogennel dobta piacra, ami a támogatás, a melegség és a kényelem sugallatát keltette. Ez egy ikonikus termékcsalád volt, amely nemzetközi hírnévre tett szert az 1992-es barcelonai olimpián Derek Redmond atlétával történt eset után. Miután a 400 méteres elődöntő során megsérült a lába, elszántan befejezte a versenyt. Látva, hogy fia küszködik, Redmond édesapja a pályára lépett, hogy segítsen neki. Véletlenül egy Nike márkás sapkát és egy pólót viselt, amelyen nagy betűkkel a Huarache szlogen volt nyomtatva, így akaratlanul is bemutatta a hatalmas, globális közönségnek, miközben egy igazán megható pillanatban támogatta fiát a célvonalon át.
Egy másik sportoló, az Egyesült Államok sprintere és olimpiai aranyérmes sportolója, Michael Johnson hivatalosabb formában is támogatta a cipőt: 1992-ben egy híres reklámfilmben szerepelt, amely a Huarache sokkal szélesebb körű ismertségét biztosította. Bár az eredeti három feltűnő színváltozatban - Scream Green, Purple Punch és Game Royal - jelent meg, amelyeket a későbbi kiadásokban is használtak, az évtizedek során a dizájn különböző változatainak száma mutatja, hogy milyen nagy hatással volt a cipőre. Az évek során átdolgozták cross-trénerré és amerikaifutball-cipővé, de a forradalmi Huarache egyik legismertebb továbbfejlesztése a kosárlabdapályára való áttérés volt.
Ennek a sportági váltásnak az eléréséhez Tinker Hatfield azzal kezdte, hogy a Huarache futásra alkalmas, könnyű felépítését egy magasabb bokatámasz és mélyebb középtalp hozzáadásával a pályára alkalmasabbá változtatta. A fiatal tervező, Eric Avar segítségével elkészült és 1992-ben megjelent a kosárlabda-specifikus Nike Air Flight Huarache. Sikerét azonnal bebetonozta a michigani egyetemi szenzáció, a "Fab Five" támogatása. Ahogy egyre több NBA-játékos kezdte átvenni a modellt, a népszerűsége egyre nőtt. Kobe Bryant volt azonban az, aki igazán megszilárdította, hogy a cipő ikonikus dizájn lett. A 2000-es évek elején egy bizonyos Flight Huarache-t viselt a Lakers sárga és lila színeiben, ami a rajongókat lázba hozta. Bryant sokoldalúsága inspirálta az Avart, hogy megalkossa a Huarache egy másik változatát, amely a későbbiekben a Nike Air Zoom Huarache 2k4 néven az egész nyolcvanas években kedvelt kosárlabda-edzővé vált.
A Nike Huarache egy merész cipő. Az volt 1991-ben, és még ma is az. Egy vízisícipő ihlette, Sandy Bodecker hipnotizálta, az üzletvezetők figyelmen kívül hagyták, Michael Johnson pedig dicsérte. A kosárlabdapályákon virágzott, és híres játékosok viselték. Végül kedvelt divatcikké vált. Ez egy olyan tornacipő, amelyet már majdnem a polcra tettek, mielőtt a nagyközönség egyáltalán látta volna. A kezdeti nehézségek leküzdése óta azonban a figyelemre méltó Huarache folyamatosan virágzik.